مشهد

نخستین موسسه تخصصی ملی در عرصه آسیب‌های اخلاقی در مشهد تشکیل شد

سید وحید موسویان

دبیر جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: اولین موسسه تخصصی ملی در عرصه آسیب‌های اخلاقی در حوزه رصد، مطالعات و برنامه‌ریزی با حضور اساتید کشوری در مشهد تشکیل شده که کاری ارزشمند و بی نظیر در سطح کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از آستان نیوز، سید وحید موسویان در همایش مرد جهاد اظهار داشت: ستاد جبهه فکری و فرهنگی با تدبیر و درخواست مقام معظم رهبری ۶ سال پیش با محوریت تشکل‌های مردمی تشکیل شد.

موسویان با بیان اینکه این ستاد براساس ۴ شاخص شامل حضور در جنگ سخت، حضور اثرگذار در جنگ نرم، استفاده از ظرفیت مردمی و اهمیت به فعالیت‌های مردم نهاد همچنین حضور فعال در عرصه دفاع از ولایت‌ وظیفه شناسایی مجاهدان مردمی را بر عهده دارد.

دبیر جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی محور حرکت این جبهه فرهنگی را تشکلهای مردمی، موسسات ،کانون‌ها و ساختارهای فرهنگی مردم نهاد دانست و گفت: تا کنون ۱۷ هزار عنصر فرهنگی در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس، هنری، گرافیک، هیئت، فضای مجازی، مسجد، تشکل های مسجدی، فعالیت تبلیغ و… در خراسان رضوی شناسایی شده است.

وی به حوزه سازماندهی و شبکه‌سازی اشاره کرد و گفت: در ۴ سال گذشته  هیچ مجمع و شبکه منسجمی برای فعالیت بانوان در مشهد وجود نداشت اما به حمدالله قریب به یک سال و نیم است که حدود ۲۰ تشکل ویژه بانوان در زمینه‌های مختلف فرهنگی فعالیت می‌کنند.

دبیر جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: همچنین در سال های اخیر مجامع مردمی مختلفی همچون مجمع اصحاب الحسین(ع)، مجمع خدمتگزاران اربعین حسینی(ع)، موکب الرضا(ع) تشکیل شده که فعالیت‌های ارزنده در حوزه فرهنگ ارائه می‌دهند.

موسویان افزود: اولین موسسه تخصصی ملی در عرصه آسیب‌های اخلاقی در حوزه رصد، مطالعات و برنامه‌ریزی با حضور اساتید کشوری در مشهد تشکیل شده که کاری ارزشمند و بی نظیر در سطح کشور به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا