خراسان

وقوع ۴ آتش سوزی در منابع طبیعی خراسان رضوی به علت گرمای هوا/ امکان جیره‌بندی آب در برخی نقاط استان

شایانفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در ماه گذشته ۴ آتش سوزی بزرگ درعرصه‌های منابع طبیعی خراسان رضوی به علت گرمای هوا رخ داده است.

حجت‌علی شایانفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: مسئله گرما هم وجوه داخلی داشته و هم چالشی جهانی است که برخی از موارد عوارضی از جمله افزایش تعداد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: این مسئله در واقع امری طبیعی و حادثه‌ای معمول در هنگام افزایش دما است اما در ماه گذشته 4 آتش سوزی بزرگ در منابع طبیعی خراسان رضوی در اثر همین موضوع رخ داد.

شایانفر افزود: در این ماه موردی که بتواند بحران ایجاد کند گزارش نشده اما برای مقابله با حوادث احتمالی در مزارع اقدامات مربوطه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به افزایش مصرف آب در اثر بالا رفتن دمای هوا، خاطرنشان کرد: هم اکنون در برخی از نقاط استان برای تأمین آب شرب مشکلات زیادی وجود دارد و ممکن است اقداماتی برای جیره بندی در دستور کار قرار گیرد.

شایانفر بیان کرد: به طور مجموع 30 شهر خراسان رضوی در تنش آبی شدید قرار دارند که با افزایش میزان مصرف آب در مناطق شهری و روستایی تأمین آب آنها با مشکلات بیشتری روبه‌رو شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا