خراسان

پخش شبانگاهی «دورهمی» و «خنداونه» اختلال خواب کودکان را افزایش می‌دهد

یک متخصص تغذیه از اختلال خواب در کودکان انتقاد کرد و گفت: پخش برنامه‌های سرگرمی مانند خندوانه و دورهمی در ساعات پایانی شب اختلال خواب کودکان را افزایش می‌دهد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، مجید غیور مبرهن صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر مشکلات چاقی در زنان و کودکان افزایش یافته و یکی از علل آن اختلال خواب است.
وی افزود: بدن کودکان در شب‌ها نیاز به استراحت دارد و با جبران خواب در طول روز نیاز اصلی برطرف نمی‌شود و در نهایت دچار آسیب‌های اجتماعی و جسمی می‌شود.
غیور با بیان اینکه سبک زندگی نسل جدید تغییر پیدا کرده و شبکه‌های مجازی جایگزین دیگر تفریحات بدنی شده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۵ تا ۹۵ درصد کمبود ویتامین D در خراسان رضوی وجود دارد همچنین ۲۱٫۵ درصد کمبود زینک و ۳۲٫۵ درصد کمبود مس در افراد در استان اندازه‌گیری شده است.
وی یادآور شد: اطلاعات مردم برای تغذیه سالم کافی نیست و با این حال نیز می‌بینیم رسانه‌ها و دیگر فضاها این اطلاعات را در اختیار مردم قرار نمی‌دهند حتی به تبلیغ مواد مضر نیز می‌پردازند به طوری که می‌بینیم سیگار چقدر در رسانه‌های ما تبلیغ می‌شود. 
این متخصص تغذیه عنوان کرد: کمبود ویتامین D در گذشته ۲۱ درصد بود و در حال حاضر این افزایش به علت افزایش آلودگی هوا، افزایش آپارتمان‌نشینی و تغییر سبک زندگی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل ما دیگر بیماری‌های واگیر دار نیستند، گفت:  مشکل اصلی بیماری‌های غیر واگیر مانند فشار خون، دیابت، سکته‌ها و … است به طوری که سندرم متابولیک در زنان مشهدی بیش از دو برابر مردان شده است.
غیور افزود: این سندرم سکته‌های قلبی خاموش را ایجاد می‌کنند که بیشتر در زنان و در هنگام بیش از یائسگی اتفاق می‌افتد. 
این متخصص تغذیه اضافه کرد: در حال حاضر ریزمغذی‌ها شمشیر دو لبه هستند یعنی هم افزایش و هم کاهش آنها در بدن ایجاد مشکل می‌کنند بر همین اساس باید علوم مختلف از جمله علم نانو، تغذیه، داروسازی و … نیز بر آن باشند تا داروهای تکمیلی را با حداکثر جذب تولید نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا