خراسان

کسب مدال طلای کشتی‌گیر خراسانی در رقابت‌های بین‌المللی/برگزاری یادواره ۴۰۰ ورزشکار شهید خراسان رضوی‌

شهدای ورزشکار

کسب مدال طلای کشتی گیر خراسانی در رقابت‌های بین الملل، برگزاری یادواره ۴۰۰ ورزشکار شهید خراسان رضوی، نایب قهرمانی بسکتبال جوانان استان در مسابقات قهرمانی کشور از مهمترین خبرهای ورزشی امروز خراسان رضوی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، رئیس هیئت جودو کوراش خراسان رضوی گفت: هفته دوم رقابت‌های ششمین دوره لیگ جودوی نوجوانان کشور 14 آبان ماه برگزار می‌شود.

حسین محمودی اظهار داشت:هفته اول ششمین دوره لیگ نوجوانان کشور با عنوان آینده‌سازان المپیک با حضور 12 تیم در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد.

وی افزود: تیم خراسان رضوی با نتیجه 9 بر صفر تیم هیئت جودو خراسان شمالی، 8 بریک ملوان هرمزگان را شکست داد و در برابر برق تهران با نتیجه 6بر 3 به پیروزی رسید.

محمودی با بیان این مطلب که تیم نوجوانان خراسان رضوی در رده دوم رقابت‌های لیگ جودو قرار دارد تصریح کرد: تیم خراسان رضوی با سرمربیگری مهدی وحدتی بدر این رقابت‌ها حضور دارد و سال گذشته عنوان سومی لیگ کشور را کسب بدست آوردند.

رئیس هیئت جودو کوراش خراسان رضوی با بیان این مطلب که جعفر پهلوانی جودوکار جوان مشهدی در مسابقات جام ریاست جمهوری تاجیکستان با پشت سرگذاشتن حریفانش در دور سوم به حریف تاجیک خود باخت و از مسابقات کنار رفت گفت: در مسابقات جام ریاست جمهوری تاجیکستان، ورزشکاران جودوکار سنگین وزن 16کشور جهان حضور داشتند.

استعداد یابی از بازیکنان مستعد جهت حضور در تیم ملی

مربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران گفت:با همکاری استان‌ها،استعداد یابی از بازیکنان مستعد جهت حضور در تیم ملی فوتبال نوجوانان را شروع خواهیم کرد.

محمد بابایی اظهارداشت:خوشحال هستم به عنوان یک خراسانی در فوتبال بین المللی توانسته ایم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: از روز اول به بازیکنان خود گفتیم تیمی که از کشور خارج می‌شود تیم امام رضا (ع) است،با این نگرش تیم‌هایی در این رقابت‌ها حضور داشتند که دارای امکانات زیادی بودند و انتظارات قهرمانی داشتند.

مربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با اشاره به حواشی پیروزی ایران مقابل عربستان در رقابت‌های قهرمانی آسیا،عنوان کرد:هم ما و هم عربستان شناخت صد درصد از هم نداشتیم،اما با تمهیدات صورت گرفته در ادامه بازی در حالی که 2 بر صفر باخته بودیم بازیکنان ما نتیجه را به برتری سه بر دو تغییر دادند.

بابایی بیان کرد:به جایگاهی که حق ما بود رسیدم و حتی می‌توانستیم در فینال قهرمان شویم اما بچه‌ها با توان بالایی که داشتند عراق را متوقف کردند و در ضربات پنالتی کم شانس بودیم که قهرمان نشدیم.

مربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با تاکید براینکه نفرات نوجوان دیگری به کالبد تیم ملی اضافه خواهند شد،تصریح کرد:در قالب یک بحث استعدادیابی بنا داریم با همکاری استان‌ها فراخوانی اعلام کرده و استعداد یابی بازیکنان را شروع کنیم، همچنین در طی این مدت چند اردوی آماده سازی کوتاه مدت برپا خواهیم کرد.

 یادواره 400ورزشکار شهید استان برگزار می‌شود

مدیر کل ورزش وجوانان خراسان رضوی از برپایی یادواره 400ورزشکار شهید استان در مشهد مقدس خبر داد.

کوروش صبوریان اظهارداشت: با همکاری تربیت بدنی همگانی شهرداری مشهد، بسیج ورزشکاران و بنیاد شهید اولین یادواره 400 شهید خراسان رضوی با حضور مسوولین کشوری و استانی و خانواده معزز شهداء 29 مهرماه سال جاری در محل سالن شهید بهشتی مشهد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم از شهدای مدافع حرم تجلیل خواهد شد افزود:رونمایی از کتاب مدال شهادت و ارایه پلاکی تحت عنوان پلاکشان مدالشان شد به همراه تندیس ویژه شهادت با حضور خوانندگان دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار از مهمترین برنامه‌های این یادواره است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی این برنامه را پاسداشت مقام والای شهدا و معرفی ورزشکاران شهید استان به جامعه ورزشی دانست و عنوان کرد:دبیرخانه دائمی این یادواره در محل اداره کل ورزش و جوانان استان تشکیل شده و هر ساله همزمان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش شاهد برگزاری این مراسم نیز خواهیم بود .

کسب مدال طلای کشتی گیر خراسانی در رقابت‌های بین المللی

کشتی گیر خراسانی در رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام شهردار پونه هند موفق شد مدال طلای این مسابقات را کسب کند.

رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام “شهردار پونه” به مدت دو روز با حضور تیم‌های ایران، هند، روسیه، تاجیکستان، قرقیزستان، اکراین، مغولستان، ازبکستان و گرجستان در هند برگزار شد که در پایان اسماعیل نجاتیان موفق شد در وزن 97 کیلوگرم با شکست حریفان به مقام برتری دست یابد.

کوروش مکری دبیر هیئت کشتی خراسان رضوی افزود:در روز نخست مسابقات بین المللی هند، اسماعیل نجاتیان نماینده خراسان رضوی در تیم ملی کشتی ایران در وزن 97کیلوگرم ابتدا کشتی گیران کشورهای تاجیکستان و گرجستان را شکست داد و به دیدار پایانی رسید.

وی عنوان کرد:کشتی گیر خراسانی در دیدار فینال به مصاف حریف هندی رفت که مقتدرانه با نتیجه 10 بر صفر از سد کشتی گیر تیم میزبان گذشت و صاحب مدال طلا شد.

خراسان رضوی نایب قهرمان بسکتبال جوانان کشور شد

پنجمین دوره مسابقات بسکتبال مناطق هشت گانه جوانان کشور با قهرمانی تهران و نایب قهرمانی خراسان رضوی خاتمه یافت.در مرحله نهایی این رقابت‌ها که با حضور امیر واحدی پور و مسعود قاسمی نمایندگان فدراسیون و محمدرضا نوری سرمربی تیم ملی جوانان و با میزبانی خراسان رضوی انجام شد تیم‌های تهران،خراسان رضوی و اصفهان توانستند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کنند.

در دیدار رده‌بندی تیم‌های خوزستان و اصفهان به مصاف هم رفتند که در نهایت اصفهان موفق شد با نتیجه 93 بر 65 حریف خود را شکست داده و در جایگاه سوم این دوره از رقابت‌ها قرار گیرد.

همچنین در دیدار اختتامیه و فینال این دوره از رقابت‌ها دو تیم تهران و خراسان‌رضوی به مصاف هم رفتند که در پایان نتیجه 90 بر 73 به سود تهران رقم خود تا تکلیف قهرمانی این دوره از رقابت‌ها با قهرمانی تیم تهران و نایب قهرمانی خراسان رضوی مشخص شود.

در اختتامیه این مسابقات از منوچهرعبقری پیشکسوت ارزنده بسکتبال خراسان رضوی تجلیل شد.همچنین از مجید جلیلی مربی تیم بسکتبال 3 نفره دانشجویان ایران و سینا هادیزاده بازیکن خراسانی این تیم که در رقابت‌های آسیایی مقام نخست را کسب کرده بودند، تقدیر به عمل آمد.

سنگ نورد تربت حیدریه موفق به کسب عنوان قهرمانی شد

در رقابت‌های سنگ نوردی قهرمانی استان سنگ نوردی از شهرستان تربت حیدریه موفق به کسب عنوان قهرمانی در رشته سرطناب شد.

یونس جعفری نونهال سنگ نورد این شهرستان با هدایت مجید هوشمند و عماد خیبری موفق شد برای اولین بار در رقابت با حریفان خود از شهرستان‌های استان خراسان رضوی و شمالی در سالن سنگ نوردی مجموعه تختی نیشابور بر سکوی قهرمانی ماده سرطناب این رشته قرار بگیرد.

رقابت‌های سنگ نوردی قهرمانی استان،جام ولایت با شرکت 87سنگ نورد و در سه رده سنی نونهال،نوجوان و جوانان برگزار گردید و ورزشکارانی از نیشابور میزبان مسابقات، قوچان، مشهد، سبزوار،گناباد،شیروان،درگز، بجنورد و تربت حیدریه در این دوره با یکدیگر به رقابت پرداختند.

فتنی است عنوان قهرمانی سرطناب یونس جعفری در حالی بدست آمد که حریفان وی سابقه حضور و کسب عناوین کشوری این رشته را داشته و کسب این مدال ارزشمند برای اولین باردر شهرستان تربت حیدریه آغازی رضایت بخش در رشته سنگ نوردی محسوب می‌شود.

مسابقه دوچرخه سواری تریال رنکینگ خراسان رضوی برگزار شد

مسابقه دوچرخه سواری تریال رنکینگ استان در دو سطح آماتور و نیمه حرفه ای در رده سنی آزاد برگزار شد

هیئت دوچرخه سواری استان مسابقه تریال رنکینگ استان را در دو سطح آماتور و نیمه حرفه ای در رده سنی آزاد برگزار کرد.این مسابقه روز گذشته در پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی ثامن استارت خورد.

اعزام سه کشتی گیر سرخسی به مسابقات کشتی فرنگی جوانان(open)

سه کشتی گیر و یک مربی شهرستان سرخس به عنوان نمایندگان استان خراسان رضوی درمسابقات کشتی فرنگی جوانان (open) انتخابی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند. امیرمحمد یارمحمدزهی، مصطفی گلاوی در 55 کیلوگرم و محمدنیکومنش در85 کیلوگرم به عنوان نمایندگان استان خراسان رضوی درمسابقات کشتی فرنگی جوانان (open) که از روز یکشنبه مصادف با 25 مهرماه سال جاری در خانه کشتی استان تهران برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

رئیس هیئت تنیس روی میز خراسان رضوی از موسسه خیریه همدم بازدید کرد

رئیس هیئت تنیس روی میز استان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی پار المپیک از موسسه خیریه همدم فتح المبین بازدید کرد و گفت: بازدید از موسسه های خیریه درس زندگی به آدمی می‌بخشد.

کاظم مستحقی راد افزود: تنیس روی میز یکی از ورزش‌هایی است که می‌تواند در افزایش توان ذهنی و حرکتی و جسمانی کمک شایانی داشته باشد به همین منظور در راستای کمک به امور خیرخواهانه ماهانه یکی از مربیان شاخص استان فعالیت‌های آموزشی تنیس روی میز دختران موسسه همدم فتح المبین را برعهده خواهد گرفت.

وی بیان کرد: امیدوارم روزی فرا رسد که شورای شهر و شهرداری تصمیم بگیرد در تمام مجتمع‌های مسکونی همانطور که برای احداث پارکینک سخت گیری می‌کنند برای احداث مکانی برای نصب یک عدد میز پینگ و پنگ سخت گیری شود تاجوانان و نوجوانان برای رهایی از دردهای مفصلی و عضلانی، مشکلات دیسک کمر و زانو با بازی مفرح و شاد، تنیس روی میز عمر خود را طولانی تر نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا