مشهد

۱۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری مشهد تعیین تکلیف شد

نخعی راد

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد گفت: معاونت اقتصادی شهرداری مشهد توانست، در شرایط رکورد اقتصادی عملکرد مثبتی در جهت پیشرفت فضای شهری از خود نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی‌اصغر نخعی‌راد اظهار داشت: هرچند شرایط کشور از لحاظ اقتصادی در رکود به سر می‌برد ولی عملکرد معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در حوزه اوراق مشارکت و پرداخت بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها مثبت ارزیابی می‌شود.

وی افزود: در پایان سال 93 به همت مدیران شهری برای 3 هزار میلیارد تومان بدهی معوق و اقساط مانده راهکارهایی ارائه شد و با عقد تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه توانستیم برای جلوگیری از خسارات ناشی از آن، برای پرداخت 1500 میلیارد تومان از این مبلغ با بانک به توافق برسیم.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد گفت: هرچند که رکود در فضای اقتصادی کشور ازجمله مشهد حاکم شده و بسیاری از سرمایه‌گذاران به ویژه در صنعت ساختمان نتوانسته‌اند فعالیت‌های قابل توجه‌ای انجام دهند ولی تلاش و حرکت مدیران ارزشی شهرداری مشهد در عرصه اقتصادی به خصوص در زمینه فروش اوراق مشارکت و پیشرفت پروژه‌ها در خور توجه بوده است.

نخعی‌راد در ادامه با اشاره به رضایت شورای شهر از عملکرد معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در حوزه پیشبرد امور اقتصادی شهر، بیان کرد: لایحه پروژه هلدینگ زائر به دست ما رسیده و به دنبال این هستیم تا با موافقت و حمایت از این طرح ملی زمینه را برای استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی در سرمایه‌گذاری‌های کلان شهری مهیا کنیم.

وی در زمینه راهکارهای افزایش مشارکت مردم و استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی در پروژه‌های شهری تصریح کرد: به جز فروش اوراق مشارکت بهترین راهبرد برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی، راه‌اندازی صندوق مسکن با ضوابط قانونی و تحت نظارت شهرداری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا