مشهد

۱۶ جراحی نوین قلب با حضور ۱۷ متخصص جهانی در بیمارستان رضوی مشهد انجام می‌شود

 

 

جراحی قلب

در طول برگزاری کنگره کاسپین در بیمارستان رضوی مشهد، ۱۶ جراحی نوین قلب با حضور ۱۷ متخصص سراسر دنیا انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، این جراحی‌ها به‌صورت زنده برای متخصصان حاضر در سالن همایش بیمارستان رضوی پخش می‌شود و متخصصان علاوه بر مشاهده جزئیات جراحی می‌توانند پرسش های خود را در حین جراحی مطرح کنند.

بیماران منتخب این کنگره که مورد جراحی قرار می‌گیرند، از میان هزاران بیمار شهر مشهد و اطراف آن و همچنین بخش گردشگری سلامت این بیمارستان انتخاب شده‌اند. در این کنگره بیش از ۴۰۰ متخصص از ایران و ۱۷ کشور خارجی حضور دارند.

بیماری‌های قلبی مادرزادی به صورت ژنتیکی در ایران بیشتر از دیگر کشورهاست

اسماعیل زاده؛ متخصص قلب و عروق و از عوامل اجرایی کنگره بین المللی کاسپین csi تاثیر غربالگری جنینی را در کاهش بیماری‌های مادرزادی قلبی ۱۰۰ درصد موثر عنوان کرد و اظهار داشت: از هفته چهاردهم می‌توانیم قلب جنین را بررسی کنیم و با تشخیص زودرس از خیلی از بیماری‌هایی که بعداً تشخیص داده می‌شود جلوگیری کنیم و حتی مجوز سقط جنین را گرفته و از به‌دنیا آمدن چنین نوزادنی پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از بیماری‌های قلبی کودکان کشور منتشر نشده است، گفت: با این وجود بیماری‌های قلبی مادرزادی به‌صورت ژنتیکی در کشور ما بسیار شایع‌تر از کشورهای دیگر دنیا است.

این متخصص قلب و عروق بیمارستان رضوی با اشاره به جراحی‌های غیرتهاجمی، بهره مندی از این روش را  در پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق بسیار موثر عنوان کرد و افزود: با این روش می‌توان از مرگ و میر جلوگیری کرد و همچنین در کیفیت زندگی افراد نیز موثر است.

وی تصریح کرد: بیمار قلبی ممکن است بتواند تا ۳۰ الی ۳۵ سالگی زندگی کند، اما کیفیت زندگی‌اش خیلی پایین است و این عمل اگر انجام شود بیمار می‌تواند از قلب عادی برخوردار شود و تا پایان عمر از زندگی مطلوبی برخوردار باشد.

اسماعیل زاده افزود: این کنگره در انتقال تجربیات بسیار موثر است و نخستین کنگره‌ای است که در زمینه بیماری‌های مادرزادی قلب در ایران برگزار شده و متخصصانی که از بهترین اساتیدی  دنیا هستند از ۱۸ کشور و به‌ویژه کشورهای اروپایی و امریکایی میهمان این کنگره هستند و این تجربه خوبی  برای پزشکان جوان و همکاران ماست.

عمل بستن سوراخ VST روی پسر ۱۶ ساله انجام شد

سوراخ VST به‌دلیل ارتباط غیرطبیعی مادرزادی میان دو بطن به‌وجود می‌آید که مشکلات فراوانی را در افراد ایجاد می‌کند.

برای رفع این مشکل، یک دستگاه چترمانند در دو طرف سوراخ قرار می‌گیرد و به وسیله آن سوراخ را می‌بندند.

این جراحی غیرتهاجمی در بیمارستان رضوی به‌صورت معمول انجام می‌شده و در حال حاضر با حضور سه فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی در حال انجام است و این جراحی برای تبادل دانش میان متخصصان به‌صورت زنده در سالن همایش بیمارستان رضوی در حال پخش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 4 =

دکمه بازگشت به بالا