مشهد

۱۷ شهرک صنفی تولیدی در مشهد در دست بهره‌برداری است

بنانژاد

رئیس اتاق اصناف مشهد مقدس گفت: هم‌اکنون ۱۷ شهرک صنفی تولیدی در شهر مشهد مقدس یا به بهره‌برداری رسیده و یا در دست احداث است.

محمود بنانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در حوزه اقتصادی اصناف باید گفت که ما هم اکنون در حال گذار از یک دوران سنتی به سمت توسعه کسب و کارهای مدرن هستیم به این معنی که نوع اصناف ما از واحدهای سنتی و خرد به سمت فروشگاه‌های مدرن و بزرگ در حال تغییر است.

وی ادامه داد: اما باید در نظر گرفت توسعه کسب و کار و برندسازی در حوزه اصناف دارای دافعه‌های زیادی در کشور ما است نخست اینکه واحدهای توسعه‌یافته بیشتر از واحدهای خرد مورد هجوم دستگاه‌های دولتی قرار می‌گیرند و ممکن است برخی از مشکلات از این حیث برای آن‌ها ایجاد شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد مقدس بیان کرد: همچنین باید در نظر داشت که توسعه برند در اصناف نیاز به ساماندهی فروشگاه‌های بزرگ دارد و این موضوع در ۲ بخش تولیدی و توزیعی در مشهد مقدس در حال اجرا است.

بنانژاد خاطرنشان کرد: در بخش تولیدی با توسعه شهرک‌های تولیدی و توسعه مجتمع‌های صنعتی تولیدی اقداماتی در دست اجرا قرار گرفته و هم‌اکنون ۱۷  شهرک صنفی تولیدی در مشهد یا ساخته شده و یا در دست احداث است؛ اما در بخش توزیعی با توجه به اینکه ساختار شبکه توزیع در شهر مشهد اساساً بر پایه واحدهای خرد است برای تجمیع آنها مقاومت‌هایی وجود دارد.

وی افزود: توسعه واحدهای بزرگ در حوزه توزیع یکی از سیاست‌هایی است که در حال اجرا بوده و باید برای آن برنامه‌ریزی داشت برای امسال توسعه ۲ درصدی این دسته از اصناف در دستور کار قرار گرفته و برای افزایش پلکانی آن برنامه‌هایی در دست اجرا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =

دکمه بازگشت به بالا