خراسان

۳۰ هزار واحد مسکن مهر خراسان‌رضوی آماده واگذاری است‌

مسکن مهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در این استان آماده واگذاری به مردم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمد مقدوری اظهار داشت: از 84 هزار واحد مسکن مهر احداث شده در این استان، 54 هزار واحد در سه سال گذشته تحویل متقاضیان شده است.

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال 50 درصد از واحدهای مسکن مهر به متقاضیان تحویل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سبزوار دچار مشکلات زیست محیطی شده که برای رفع مشکلات این منطقه طرح جدیدی در دست بررسی و مطالعه قرار دارد که پس از بررسی نهایی و مطالعه باید به تصویب سازمان محیط زیست کشور برسد.

وی ادامه داد: مصوبات اجرایی طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نیز در حال پیگیری است و تنها مشکل در کاهش سرعت روند اجرای آن مشکلات زیست محیطی مطرح شده است.

مقدوری با بیان اینکه استانداری خراسان رضوی برنامه‌ای برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی جدید در استان ندارد، گفت: هم اکنون طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد و اخذ مجوز برای ایجاد منطقه آزاد در دوغارون از مهمترین برنامه‌های استان در سال جاری است.

وی افزود: این طرح‌ها در حال بررسی در شورای عالی مناطق آزاد کشور است و با پیگیری‌های انجام شده توسط استاندار خراسان رضوی زمینه برای اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد مناطق آزاد در این دو منطقه فراهم شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به ساماندهی سکونتگاه‌های رسمی دارد و بر همین اساس 2 هزار و 800 میلیارد ریال در سال جاری برای ساماندهی این مناطق در کشور اختصاص داده است.

مقدوری با بیان اینکه یک میلیون و 250 هزار نفر حاشیه‌نشین در استان خراسان‌رضوی شناسایی شده‌اند، افزود: هزار میلیارد ریال از این اعتبار برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین و فرسوده در شهرستان‌های مشهد، شیراز و قم اختصاص یافته است.

وی افزود: در شهرستان سبزوار که دارای جمعیت قابل توجهی حاشیه‌نشین است، اقدامات مهمی انجام شده که برهمین اساس اعتبارات مناسب برای افزایش خدمات به حاشیه نشینان این شهرستان اختصاص پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا