مشهد

۴۸ میلیارد تومان صرف توسعه و تملک بوستان وکیل‌آباد مشهد هزینه شد

صولت مرتضوی

شهردار مشهد گفت: بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان برای اجرای اقدامات توسعه‌ای و زیربنایی و تملک زمین‌های اطراف بوستان وکیل‌آباد در طول چهار سال اخیر هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در جریان بهره‌برداری از فاز توسعه‌ای باغ وکیل‌آباد و همچنین بازدید از مجموعه‌های خدماتی احداث شده در این مجموعه با اشاره به انتخاب مشاوری خلاق برای اجرای چنین طرحی اظهار داشت: از سال ۹۲ کار توسعه باغ وکیل‌آباد با جدیت بیشتری پیگیری شد و امروز هشت پهنه اصلی این طرح بزرگ رو به اتمام است.

وی از اختصاص رقمی بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان برای اجرای اقدامات توسعه‌ای و زیربنایی و تملک زمین‌های اطراف بوستان وکیل‌آباد در طول چهار سال اخیر خبر داد و یادآورشد: در جهت ارتباط هرچه بیشتر بصری مجاوران، زائران و گردشگران شهر مشهد، بازپیرایی درختان به احسن وجه صورت پذیرفت و همچنین آبراه‌ها و آبشارهای زیبا و مفرحی نیز توسط تیم عمرانی شهرداری، تدارک و اجرا شده است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در همین راستا در واپسین روزهای کاری برای عرض خداقوت و نیز بهره‌برداری از نمازخانه‌ها، آلاچیق‌ها و لوزام ورزشی این مجموعه در بوستان وکیل‌آباد حضور پیدا کردیم.

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد یکی از ویژگی‌های بزرگ پروژه توسعه بوستان وکیل‌آباد را انجام آن بدون هیچگونه خسارت به طبیعت و درختان این مجموعه دانست.

حمیدرضا نخعی با اشاره به مساحت ۷۰ هکتاری باغ وکیل‌آباد مشهد تصریح کرد: تمامی آبیاری‌ها در این حوزه به صورت ثقلی صورت گرفته و هیچ دخل و تصرفی که به طبیعت پارک جنگلی وارد شود را مشاهده نمی‌کنیم. شهرداری مشهد از سال ۶۶ هر ساله رقم‌های متفاوتی را برای ساماندهی و بازپیرایی آن هزینه کرده که این فعالیت‌ها از اوایل دهه ۸۰ شکل جدی‌تری به خود گرفت.

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد تصریح کرد: مخازن آبی نیز برای مصارف شرب و آبیاری درختان تعبیه کرده‌ایم که باعث حل مشکل آبرسانی به نقاط این محدوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: پارک جنگلی وکیل‌آباد به دلیل دوری از شهر همیشه مورد کم‌توجهی در حوزه بودجه‌ریزی می‌شده که با نگاه خوب مدیریت چهارم، اعتبارات بسیار مناسبی به باغ اختصاص یافته است.

سرناظر پروژه پارک جنگلی وکیل‌آباد نیز با اشاره به مختصات فنی این باغ تاریخی گفت: ۱۲ فاز اجرایی برای این بهسازی این باغ در نظر گرفته شده بود که پنج فاز نهایی آن در طول چهارمین دوره مدیریت شهری به سامان رسیده است.

علی اصغر غلامی اظهار داشت: مجموعه وکیل‌آباد شامل ۹ باغ بزرگ از جمله باغ صخره‌ای، خورگشت، بانوان، هنرمندان، باغ شب، دره شیب، باغ دانش‌آموزی و فرهنگسراست که نمایی بسیار دلنشین را برای زائران و مجاوران شهر امام رضا(ع) به وجود آورده است. همچنین برای چهار بخش شمالی، جنوبی و شرقی و غربی باغ نیز، کارکردهای فنی و مورد نیازی را تعبیه کردیم.

سرناظر پروژه پارک جنگلی وکیل‌آباد ادامه داد: احداث پارکینگ ۲۰ هزار مترمربعی با ۳۵۰ جای پارک بین دو پل پرتویی، احداث دره شب با یک هکتار مساحت، بدنه‌سازی رودخانه، احداث مسیرهای پشت زمین بازی، رمپ، پلکان پشت امام رضای ۱۴، اجرای ۳۰ هزار مترمربع سنگ فرش، عملیاتی کردن ۱۱ هزار مترمربع دیوارچینی و بهره‌برداری از ساختمان مدیریت باغ در مساحت ۴۵۰ مترمربع از مهم‌ترین اقدامات صورت پذیرفته در این مجموعه تاریخی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا