خراسان

تنها ۱۴ درصد منابع بانکی خراسان‌رضوی “ارزان‌قیمت” هستند

محمود منصوری

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: تنها ۱۴ درصد از منابع سیستم بانکی در خراسان رضوی ارزان قیمت هستند که روز به روز هم از میزان آنها کاسته می‌شود.

محمود منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: حجم تسهیلاتی که توسط بانک‌های خراسان رضوی به طور میانگین در ماه پرداخت می‌شود ۱۹ هزار میلیارد ریال و مانده مطالبات سیستم بانکی استان در حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: همچنین میزان صدور ضمانتنامه در سیستم بانکی خراسان رضوی ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، نسبت منابع به مصارف ۶۴ درصد و نسبت مطالبات به مصارف ۶ درصد است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی با بیان اینکه روز به روز از میزان منابع ارزان قیمت در سیستم بانکی خراسان رضوی کاسته می‌شود، تأکید کرد: هماکنون ۱۴ درصد منابع بانک‌های خراسان رضوی را منابع ارزان قیمت تشکیل می‌دهند.

منصوری ادامه داد: در طول سال ۹۵ در حدود ۳۴۹ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال تسهیلات در سیستم بانکی خراسان رضوی پرداخت شده که این میزان در طول ۳ ماهه ابتدایی امسال به بیش از ۳۵۶ هزار میلیارد ریال رسیده؛ به بیان دیگر میزان تسهیلات پرداخت شده در طول بهار امسال نسبت به تمام سال ۹۵ در حدود ۶۵۷۳ میلیارد ریال افزایش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین ۲۲۹۴ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی تا پایان خرداد ماه در خراسان رضوی پرداخت شده و ۸ بانک استان در این بخش فعالیت داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا