خراسان

راه‌اندازی مرکز جامع علمی امام رضا (ع) در مشهد

رییس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) از راه‌اندازی مرکز جامع علمی با عنوان دانشگاه امام رضا (ع) توسط آستان قدس رضوی در مشهد خبر داد.
دکتر رضا سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: برنامه‌ی راه‌اندازی مرکز یا دانشگاه جامع در داخل مشهد توسط تولیت آستان قدس رضوی طراحی شده تا تمام مراکز علمی در آن مکان جمع شوند و به فعالیت‌های علمی پژوهشی بپردازند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع امام رضا (ع) فراتر از دانشگاه بین‌المللی امام رضا است، تاکید کرد: دانشگاه بین‌المللی امام رضا یکی از واحدهای این مرکز  جامع علمی خواهد بود. همچنین دانشگاه‌های دیگر، مراکز پژوهشی و سایر بخش‌ها علمی زیرنظر آستان قدس رضوی نیز در آن تجمیع می‌شوند و یک مجموعه کامل را تشکیل می‌دهند.
رییس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) افزود: این اقدام پروژه بسیار بزرگی به مساحتی حدود ۱۶۰ هکتار است که مصوبات اولیه آن انجام شده و تقریبا نزدیک به بنیان‌گذاری آن هستیم و طی ۵ تا ۱۰ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 
 
سعیدی اضافه کرد: این پروژه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌توان آن را مشابه دانشگاه فردوسی مشهد ولی این بار در بخش غیردولتی و با سرمایه گذاری خصوصی و خیرین دانست.  
وی تصریح کرد: برنامه مدون در خصوص راه اندازی دانشگاه جامع امام رضا (ع) تعیین شده است ولی ابتدا بحث زمین و فضای آن مطرح گردید و باغ امام رضا (ع) مشهد انتخاب شد. در حال حاضر زمینی به مساحت ۱۶۰ هکتار در شهرستان طرقبه و شاندیز شناسایی شده و منتظر نظرات آخرین جلسه هستیم و بنا به نظر تولیت آستان قدس رضوی تصمیم قطعی متقاعبا اعلام خواهد شد.
رییس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع)  اظهار کرد: اقدامات ساختمانی دانشگاه جامع امام رضا (ع) انجام شده و فضاهای مختلف از قبیل خوابگاه، ایستگاه‌های اتوبوس و سایر موارد طراحی شده است، ولی لازم به تغییر کاربری فضای باغ است تا موافقت کمیسیون علم و فناوری حاصل شود.
سعیدی در خصوص پیش بینی در برآورد مالی  و حداکثری ظرفیت مرکز جامع علمی امام رضا(ع)، افزود: اقدامات کارشناسی بر روی دانشگاه جامع امام رضا (ع) انجام شده و این اقدام جدید در بخری موارد کاملا متفاوت با پروژه های پیشین است، بنابراین نیاز به کارشناسی مجدد است تا ارقام دقیق ارائه شوند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا