مشهد

آخرین وضعیت مبتلایان کرونای انگلیسی در مشهد/ویروس جهش یافته جولان می‌دهد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد آخرین وضعیت مبتلایان به کرونای انگلیسی در مشهد توضیحاتی داد.

مهدی قلیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: نحوه بروز ویروس کرونای انگلیسی و نوع چینی آن تفاوتی با هم ندارندو فقط نوع انگلیسی همه‌گیری و سرایت بیشتر دارد.

قلیان خاطرنشان کرد: روش‌های درمانی، نحوه ارجاع بیماران و قرنطینه افراد مبتلا به کرونای انگلیسی شبیه کرونای معمولی است فقط باید پروتکل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری دنبال شوند.

وی گفت: هفته گذشته شاهد شناسایی اولین مورد کرونای انگلیسی در استان خراسان رضوی بودیم و تاکنون ۶ نفر مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از ۶ نفر مبتلا به کرونای انگلیسی، دو نفر سابقه سفر به خارج از کشور را  داشته‌اند و چهار نفر آنان سابقه مسافرت نداشته و در تماس با نخستین بیماران مبتلا نبوده‌اند، که این امر نشان دهنده این است که ویروس جهش یافته در جامعه  در حال گردش است.

وی ادامه داد: تمام اطرافیان و کسانی که با افراد مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد در تماس بودند، تحت مراقبت و کنترل هستند و از آنها آزمایش گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون ۲ نفر از مبتلایان به کرونای انگلیسی در یکی از بیمارستان‌های مشهد بستری هستند و چهار نفر دیگر در منزلشان به صورت قرنطینه کامل تحت مراقبت قرار دارند و هیچکدام از آنها بدحال نیستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا