خراسان

تمامی روستاهای سبزوار تا پایان امسال از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

گازرسانی

فرماندار سبزوار گفت: تمامی روستاهای سبزوار تا پایان سال ۹۵ از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

احمد برادران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار داشت: سال گذشته 57 میلیارد و 700 میلیون تومان برای تکمیل 201 طرح عمرانی نیمه‌تمام در سبزوار اختصاص داده شد که از این میزان 16 میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در قالب 23 طرح عمرانی، بهداشتی، خدماتی، ورزشی و آموزشی برنامه‌ریزی و مصوب تنظیم و در دستور اجرا قرار دارد، تصریح کرد: تمامی طرح‌های اجرا شده دارای 25.6 درصد پیشرفت فیزیکی است.

برادران گفت: براساس برآوردها تاکنون 28 درصد از اعتبارات مصوب این طرح‌ها از محل اعتبارات استانی و تملک دارایی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح گازرسانی به 17  روستای شهرستان در بخش‌های روداب، ششتمد و مرکزی با 19 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته و سال جاری با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان در سال گذشته گفت: در حال حاضر عملیات گاز رسانی به 11 روستا از این تعداد با 40 درصد پیشرفت فیزیکی رو به اتمام است و امیدواریم تا پایان دهه مبارک فجر این طرح به بهره برداری برسد.

فرماندار سبزوار خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال 95 تمام روستاهای این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

برادران با اشاره به برق‌رسانی به همه روستاهای بالای 10 خانوار شهرستان سبزوار گفت: برق‌رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت سال 82 به پایان رسید و تنها 5 آبادی باقیمانده با زیر 10 خانوار جمعیت نیز در مرحله اجرای طرح  برق رسانی قرار دارند.

وی با اشاره فعال بودن کارگاه طرح راه آهن سبزوار نیز گفت: در حال حاضر 35 کیلومتر از این طرح آماده انجام عملیات بالا است و عملیات خاکی و تکمیل پروژه در حال اجرا است که اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز از محل بودجه سال جاری به این طرح اختصاص یافته است.

فرماندار سبزوار با اشاره به اختصاص قیر مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های هادی و آسفالت معابر روستایی گفت: مشارکت خیرین در اجرای طرح های هادی روستایی، احیا و مرمت قنوات، انتقال آب، آسفالت راه‌های روستایی، ایجاد صنایع در مناطق روستایی بستر خوبی را برای کمک به دولت در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 3 =

دکمه بازگشت به بالا