مشهد

خسارت کرونا به هتلداران خراسان رضوی ۲۵ هزار میلیارد ریال عنوان شد

رییس هیات‌ مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن موجب وارد آمدن ۲۵ هزار میلیارد ریال خسارت به هتلداران این استان شده است.

امیر سزاوار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به اینکه بیشتر هتل‌های خراسان رضوی در مشهد مستقر هستند، هتل داران این شهر بیشترین خسارت را از ناحیه شیوع کرونا متحمل شده‌اند.

وی ادامه داد: ضریب اشغال ناچیز هتل‌ها سبب شده است برخی از آن‌ها برای جذب مسافر و تامین هزینه‌های جاری، اقدام به قیمت شکنی کنند و در نتیجه هزینه اقامت در برخی هتل‌های مشهد حتی از هزینه اجاره بهای یک واحد مسکونی هم کمتر شده است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه هتل‌ها ضریب اشغال کمی دارند، هزینه‌های جاری آن‌ها در ۶ ماه اول امسال افزایش یافته و همین مساله فشار بر آن‌ها را بیشتر کرده است.

سزاوار افزود: در مشهد میلیاردها تومان در بخش هتل داری سرمایه گذاری شده و این بخش فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد مختلف فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود که مسوولان مربوط به منظور جبران خسارت‌های واردشده بر این بخش، اقدامات حمایتی جدی را انجام دهند.

رییس هیات‌ مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۴۰ درصد هتل‌های مشهد به علت شیوع کرونا در حالت غیرفعال قرار دارند.

هم اکنون ۲۴۰ هتل در کلانشهر مشهد مجوز فعالیت دارند که به دلیل شیوع کرونا ۱۳۰ واحد از این تعداد، که حدود ۶۰ درصد ظرفیت اقامتی هتلهای این کلانشهر را تشکیل می‌دهند، فعال هستند و سایر واحدها فعالیتی ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا