مشهد

خودروهای انبوه‌بر الکتریکی و موتورهای برقی در راه مشهد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خبر داد:

خودروهای انبوه‌بر الکتریکی و موتورهای برقی در راه مشهد

تعداد 107 دوربین ثبت تخلفات، عبور از چراغ قرمز و سرعت غیرمجاز را رصد کرده و سپس از طریق دوربین، جریمه با پیامک به فرد خاطی اطلاع‌رسانی می‌شود.
خودروهای انبوه‌بر الکتریکی و موتورهای برقی در راه مشهد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: خودروهای انبوه‌بر الکتریکی وموتورهای برقی به مشهد خواهند آمد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید مهدی امامی میبدی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «گفتگو» که با موضوع نمایشگاه خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک از سیمای خراسان رضوی پخش شد، اظهار کرد: با تمرکز بر حمل و نقل پاک و به منظور پیشگیری از افزایش آلودگی هوا در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر، به دنبال این هستیم که خودروهای انبوه‌بر الکتریکی و موتورهای برقی را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهیم.
وی افزود: البته این موضوع فعلا در دست بررسی است و در صورت امکان‌سنجی، می‌توان مسیری را به این منظور اختصاص داد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به عرضه تجهیزات ایمنی جدید توسط پلیس در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این تجهیزات مورد تایید شهرداری است و می‌توان از این تجهیزات هوشمند و الکترونیکی که به کاهش ترافیک یا تصادفات کمک می‌کند، در سطح شهر استفاده کرد.
امامی خاطر نشان کرد: نمونه‌ سیستم‌های هوشمند ارائه شده در نمایشگاه به صورت داخلی تولید شده و از آنجا که سازندگان این تجهیزات از نیاز مدیریت شهری آگاه بودند، از مهندسی معکوس برای تولید کالاها و تجهیزات مدرن و جدید استفاده کرده‌اند.
وی با اشاره به افزایش تعداد و تنوع تجهیزات ترافیکی ارائه شده در نمایشگاه، بیان کرد: مشارکت بخش خصوصی نیز در این نمایشگاه قابل تقدیر بود و این حضور سبب افزایش قدرت انتخاب برای مصرف‌کننده می‌شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: هم‌اکنون 85 درصد معابر به سیستم‌های هوشمند مجهز شده‌اند که شریان‌های اصلی را تحت کنترل قرار می‌دهند.
امامی با بیان اینکه 276 دوربین نصب شده در سطح شهر وضعیت ترافیکی را رصد می‌کنند، گفت: همچنین تعداد 107 دوربین ثبت تخلفات، عبور از چراغ قرمز و سرعت غیرمجاز را رصد کرده و سپس از طریق دوربین، جریمه با پیامک به فرد خاطی اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی در ادامه این برنامه به توضیح در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته از سوی شهرداری مشهد در نجف پرداخت و اظهار داشت: تعداد 22هزار و 500 زائر در 3 شیفت از شوملی به نجف جابه‌جا شده‌اند و کار سرویس‌دهی به زائران حسینی را بیوقفه انجام می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا