مشهد

سیستم آبیاری نوین در ۱۱۰هزار هکتار از اراضی کشور اجرا شده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیستم آبیاری نوین امسال در ۱۱۰هزار هکتار اراضی کشاورزی سراسر کشور اجرا شده است.

سیستم آبیاری نوین در 110هزار هکتار از اراضی کشور اجرا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی طهماسبی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان برتر خراسان رضوی با اشاره به اینکه در اجرای سیستم‌های نوین و آبیاری تحت فشار کمک‌های دولت بدون سقف به متقاضیان ارائه می‌شود، گفت: از سال ۹۲ تاکنون این سیستم‌ها در ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا شود و این سیستم‌ها امسال در ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی اجرا شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه افت سفره‌های زیرزمینی، کاهش منابع آب و تغییر کیفیت آن از نتایج اولیه خشکسالی است که باید خود را با این شرایط تطبیق دهیم، ادامه داد:  اجرای این سیستم‌های آبیاری در ۲۰۰ هزار هکتار دیگر نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به این موضوع که خشکسالی نیز یکی از پیامدهای تغییر اقلیم است، تاکید کرد:  تغییر اقلیم از مهمترین مسائل موجود در کشور و ناشی از رفتارهای انسانی است که موجب تغییر الگوی کشت می شود.

وی اظهار داشت: باید در مصرف آب اخلاق‌مدار باشیم تا بتوانیم با شرایط موجود همراه شویم.

طهماسبی افزود: در چند سال گذشته پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه توسعه و ترویج مکانیزاسیون بخش کشاورزی هزینه شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی متذکر شد: مکانیزاسیون کشاورزی موجب بهره‌وری بسیار در این بخش می‌شود و ما باید در مصرف آب اخلاق مدار باشیم تا بتوانیم با شرایط موجود همراه شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شش =

دکمه بازگشت به بالا