خراسان

طرح اهدای زمین از سوی آستان قدس برای احداث مسکن محرومان

 
 
index 

خراسان: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: بر اساس دستور تولیت آستان قدس رضوی و توافقات انجام گرفته، قرار شد آستان قدس رضوی زمین هایی در شهر های محروم و کوچک را در اختیار شورای اسلامی استان قرار دهد تا با کمک خیران برای مردم محروم واحد های مسکونی ساخته شود. به گزارش خراسان رضوی، سید مرتضی بختیاری صبح پنجشنبه گذشته در جمع رؤسای شورای اسلامی شهرستان های خراسان رضوی افزود: گره گشایی و رفع مشکلات محرومان و مستضعفان نیاز مند عزم جدی و اهتمام ویژه همه مسئولان کشور است.در همه استان های کشور نمایندگی آستان قدس رضوی ایجاد شده است که هدف از انجام این کار، برداشتن محدودیت در تعداد خادمان رضوی و هم افزایی برای رسیدگی به امور مناطق محروم است.
وی همچنین خاطر نشان کرد: طرح زیارت از مبداء تا مبداء با هدف برنامه‎ریزی مناسب برای حرکت زائران از هر نقطه ای از کشور برای زیارت حضرت امام رضا(ع) و بازگشت به شهرشان برنامه ریزی شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس آیین نامه جدید، هر فردی که افتخار خدمت به زائران حضرت امام رضا(ع) را در مشهد مقدس پیدا می کند، به جای حضور ۲۴ ساعته در حرم مطهر رضوی، ۶ ساعت در حرم رضوی و ۱۸ ساعت دیگر را در استان محل سکونت خود به زائران خدمت رسانی می کند.
احیای قنات ها
همچنین بصیری پور رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: در جلسه مشترکی که با آستان قدس رضوی داشتیم، بنا شد تمام محرومیت ها و کمبود های موجود در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و ۱۰ دهستان شناسایی و برطرف شود.بصیری پور خاطرنشان کرد: در بحث قنات با مشارکت بسیج سازندگی و آستان قدس رضوی قرار است تمامی قنات های شهرستان ها احیا شود. همچنین قرار است در بحث آبخیزداری همکاری هایی با وزارت جهاد کشاورزی آغاز شود.رئیس شورای شهرستان مشهد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در بحث اشتغال در حوزه شهرستان ها می توان اقداماتی را در پیش گرفت که بتوانیم مهاجرت از روستا ها به شهر ها را کنترل کنیم.وی گفت: همچنین در بحث مسکن، اولویت با شهر های کوچک است. با توجه به این که اگر مسکنی در بافت فرسوده قرار داشته باشد، می تواند سریع تر از تسهیلات بانکی برخوردار شود و در بحث ساخت و ساز نیز در صورت امکان زمینی از سوی آستان قدس رضوی اهدا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا