مشهد

فوق‌تخصص اطفال: ابتلای کودکان به کرونا در موج پنجم بیشتر شده است

پزشک فوق‌تخصص گوارش اطفال و رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: میزان ابتلای کودکان به کرونا در موج پنجم شیوع این ویروس در مشهد و استان خراسان رضوی افزایش یافته است.

دکتر سیدعلی جعفری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هم اکنون ۳۰ کودک مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان اکبر مشهد بستری هستند که متأسفانه شمار مبتلایان به کرونا در گروه سنی اطفال روند صعودی دارد.
وی خاطرنشان کرد: ویروس دلتا سن درگیری و ابتلا را پایین آورده است که کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، بنابراین بیماران کرونایی بستری در بیمارستان اکبر از نوزاد چندروزه تا نوجوانان ۱۷ ساله را شامل می شوند و شایع‌ترین علائم این بیماری مشکلات ریوی، گوارشی و قلبی بوده است، اما با تلاش کادر درمان خوشبختانه درصد بالایی از این بیماران بهبود یافته اند.
وی بیان کرد: جمع زیادی از اطفال کرونایی بستری در بیمارستان اکبر کسانی بودند که در مسافرت‌ها و دورهمی‌ها حضور یافته و خانواده آنان به توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی توجه نکرده بودند که از والدین درخواست داریم که در این ایام بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.
دکتر جعفری تأکید کرد: در این ایام که مجالس سوگواری برگزار می‌شود، توصیه ما به عموم مردم، به ویژه کودکان و نوجوانان این است که دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کرده و لحظه ای از زدن ماسک غافل نشوند.

بیمارستان ٢۵٠ تختخوابی فوق تخصصی اطفال اکبر، از بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که توسط خیران و خانواده “علیزاده” در سال ۱۳۹۶ در فضایی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است. 
آمار مبتلایان به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.
تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیربومی در مشهد از چالش های پیش روی استان خراسان رضوی به شمار می رود.
هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۸ شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان  ۴۶۶ تن دیگر از هموطنان را گرفت و طی این مدت ۲۹ هزار و ۷۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. 
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون  چهار میلیون و ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۹۷ هزار و ۲۰۸ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. 
“پاندمی کرونا” در سطح جهان  ۲۰۷ میلیون و ۹۸ هزار و ۶۲۶ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر را گرفته است.
۱۸۵ میلیون و ۶۹۵  هزار و ۷۴۵ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با  ۳۷ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۳۷ هزار و ۱۶۱ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. 
پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا