خراسان

مصرف آب صنایع خراسان‌رضوی زیر ۱ درصد است‌

چاه آب

معاون برنامه‌ریزی صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: هم‌اکنون میزان مصرف آب در صنایع خراسان‌رضوی معادل کمتر از یک درصد مصرف تمام استان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس آزاده آژیر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ۳۰٫۱ درصد اشتغال در خراسان رضوی مربوط به بخش صنعت است.

وی ادامه داد: ارزش افزوده بخش صنعت ۸٫۲ درد و بخش معدن ۰٫۶ درصد بوده که عدد آن ۴۹۰۰ میلیارد تومان است.

معاون برنامه‌ریزی صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با اشاره به سهم حوزه صنعت در خراسان‌رضوی، خاطرنشان کرد: ۷۸ میلیون متر مکعب میزان آب مصرفی صنایع بوده که کمتر از ۱ درصد را شامل می‌شود.

آژیر تأکید کرد: همچنین ۲۰ درصد مصرف گاز و ۲۲ درصد برق استان را بخش صنعت استفاده می‌کند و در مورد آب با کمبودهایی به‌ویژه در حوزه خواف و سنگان مواجه هستیم. هم‌اکنون برای بهره‌برداری از پروژه‌های فولاد در منطقه خواف و سنگان به ۲۲ میلیون متر مکعب آب نیاز داریم که تنها ۸ میلیون متر مکعب آن تأمین شده است.

معاون برنامه‌ریزی صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی ادامه داد: متوسط پیشرفت پروژه‌های فولادی خراسان‌رضوی در ابتدای دولت یازدهم  حدود ۱۰ درصد بود که هم اکنون به ۶۲٫۵ درصد رسیده و تعداد زیادی از آن‌ها در شرف بهره‌برداری هستند.

در ادامه این جلسه ابراهیم ناصری معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در سخنانی اظهار داشت: تعداد تمام واحدهایی که از طریق سامانه بهین‌یاب برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند در خراسان‌رضوی ۲۶۹۰ واحد بوده‌ که از این تعداد ۹۸۳ واحد مربوط به بخش صنعت و مابقی مربوط به بخش کشاوری است.

وی ادامه داد: همچنین در صنعت تمام واحدهای سامانه بهین‌یاب معرفی شده و در بخش کشاورزی هنوز ۷۶۹ واحد بررسی نشده‌اند هم‌اکنون ۲۴۸ واحد در بخش صنعت به میزان ۳۶۳ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون به‌طور کل ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و بانک‌ها نیز تمایلی به پرداخت سرمایه ثابت ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا