خراسان

ورود بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر به خراسان رضوی

مسؤول کمیته حمل و نقل، برنامه ریزی و آمار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر به این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی ۹۶ که ۲۵ اسفند ۹۵ بوده است، تا پایان روز سوم فروردین ماه جاری در مجموع پنج میلیون و ۷۳۳ هزار و ۸۹ نفر وارد استان خراسان رضوی شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۱۰ هزار و ۴۶۶ نفر معادل ۹ درصد از طریق ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای به خراسان رضوی سفر کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، پنج درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: همچنین چهار میلیون و ۹۱۲ هزار و ۵۲ نفر معادل ۸۵. ۶ درصد بوسیله خودروی شخصی به این استان سفر کرده‌اند که رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین درباره آمار ورود مسافر به مشهد طی ایام طرح نوروزی اظهار داشت: طی این مدت در مجموع سه میلیون و ۴۷۲ هزار و ۵۴۰ نفر وارد شهر مقدس مشهد شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد رشد داشته است.

نصری افزود: از این تعداد، ۱۰.۵ درصد از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای،۳.۹ درصد هوایی، ۵.۱ درصد از طریق ریل و ۸۰.۵ درصد با خودروی شخصی به مشهد الرضا (ع) عزیمت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر این اساس طی این مدت ۳۶۵ هزار و ۹۹۴ نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و دو میلیون و۷۹۶ هزار و ۹ نفر با خودروی شخصی به مشهد مقدس سفر کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا