مشهد

پیگیری مصوبه پروژه مسکونی ۱۳۱۲ واحدی یاس

پروژه مسکونی ۱۳۱۲ واحدی یاس در یکی از مناطق کم برخوردار شهر مشهد سبب توسعه هرچه بیشتر این منطقه از شهر شده و شهرداری مشهد نیز با استفاده از پروژه توانست برای تملک بسیاری از زمین‌ها از آن بهره ببرد.
پیگیری مصوبه پروژه مسکونی 1312 واحدی یاس

در این گزارش به آخرین وضعیت پیگیری مصوبه پروژه مسکونی ۱۳۱۲ واحدی یاس واقع در بولوار توس پرداخته می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، یکی از اهداف معاونت اقتصادی شهرداری مشهد احداث مسکن مجموعه‌ای در مناطق کم برخوردار شهر بوده که این مهم با اجرای چندین پروژه در حال انجام است.
یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این حوزه، پروژه یاس با کاربری مسکونی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، تجاری و پارکینگ است که در بولوار توس منطقه ۲ مشهد در زمینی به مساحت ۶۰ هزار و ۱۹۸ مترمربع و زیربنا ۱۹۵ هزار مترمربع احداث می‌شود.
پروژه یاس در یک منطقه کم برخوردار با ویژگی آپارتمان‌های مناطق برخوردار، استانداردهای روز و کیفیت بالا احداث می‌شود که با دارا بودن خدماتی همچون شعب بانک، کلینیک درمانی، فضای ورزشی، مسجد و واحدهای تجاری می‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم ناحیه باشد.
شورای اسلامی شهر مشهد نیز مصوبه زیر را برای این پروژه به تصویب رساند که اصل مصوبه به قرار زیر است:
به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود با مشارکت شرکت بتون ساز تربت، بر اساس متن قرارداد و به شرح جداول پیوست (مهرشده از سوی شورای اسلامی شهر مشهد) در زمین متعلق به شهرداری به مساحت عرصه ۶۰۱۹۸ متر مربع واقع در بولوار توس بین توس ۵۱ و ۵۳، اقدام به احداث پروژه مشارکتی ۱۳۱۲ واحدی توس با کاربری مسکونی، تجاری، فرهنگی، هنری، تاریخی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و پارکینگ به شرح جدول زیر با رقم سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۲۰ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۲۰۰هزار تومان نماید.

تبصره: سهم شهرداری مشهد در این پروژه مشارکتی معادل ۲۲٫۲۰ درصد و سهم سرمایه‌گذار معادل ۷۷٫۸۰ درصد از ارزش کل پروژه تعیین می‌شود. بدیهی است تقسیم منافع (عرصه و اعیان پروژه یاد شده) نیز بر همین مبنا صورت می‌گیرد.
اما برای آگاهی از آخرین وضعیت این پروژه مصاحبه با سید مهدی پژم مدیر بـازاریابی و بهره‌برداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ترتیب دادیم که وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پروژه ۱۳۱۲ واحدی یاس در بولوار توس و در زمینی به مساحت بیش از ۶۰ هزار مترمربع در حال احداث است.
وی افزود: مدیریت شهری مشهد در این پروژه تصمیم به فروش واحدهای مسکونی سهم خود به شریک مربوطه کرده که در این راستا ۳۰۰ واحد به فروش رسید است.
پژم بیان کرد: البته تعدادی از واحدها در گذشته به عنوان معوض شهرداری مشهد برای مباحثی همچون تملک واگذار شده بود و باقی‌مانده آن به سرمایه‌گذار پروژه یاس فروخته شد.
بر اساس این گزارش، پروژه مسکونی ۱۳۱۲ واحدی یاس در یکی از مناطق کم برخوردار شهر مشهد سبب توسعه هرچه بیشتر این منطقه از شهر شده و شهرداری مشهد نیز با استفاده از پروژه توانست برای تملک بسیاری از زمین‌ها از آن بهره ببرد و در نهایت سهم‌های باقی‌مانده مدیریت شهری در این پروژه به شریک فروخته شد تا در نهایت شاهد توسعه هرچه بیشتر شهر مشهد باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا