مشهد

بودجه‌های فرهنگی شهر باید برای نماز و ازدواج جوان‌ها هزینه شود

resized_image9817jpg

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: باید بودجه‌های فرهنگی و تمام امکاناتی که دارید برای نماز و ازدواج جوان‌ها هزینه شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در اولین همایش روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های سراسر کشور که در تالار شهر مشهد برگزار شد، عنوان کرد: شما اعضای شوراهای اسلامی شهر‌ها با لطف خدا رای آورده‌اید لذا باید اولین کاری که می‌کنید نماز به پا کردن باشد.
وی افزود: در حال حاضر در جامعه ما قرآن وضع مناسبی ندارد و اهل بیت و قرآن از هم جدا شده‌اند. لذا باید پرسید چرا طرفدارهای امام حسین(ع) از طرفدارهای قرآن بیشتر است.
حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی خاطرنشان ساخت: در چند روزی که عضو شورا یا رئیس هستید هر چه امکانات دارید روی نماز و ازدواج هزینه کنید و باید همه بودجه‌های فرهنگی را صرف این دو مهم کنید.
مسئول نهاد ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، دیپلم و لیسانس بی‌مهارت تحویل جامعه می‌دهند، بیان کرد: با این سمینارها به جایی نمی‌رسید زیرا بعد از 35 سال از انقلاب، این اولین همایشی است که برگزار کرده‌‌اید. کاش مملکت ما نفت نداشت و مدرک‌های دانشگاهی را گرفته و بجای آن به جوان‌های ما جگر می‌دادند.
وی ادامه داد: مستحبی مانند اعتکاف در کشور ما اصل قرار گرفته است و واجبی مثل زکات به حاشیه رانده شده است. تا کار واجب هست سراغ کار مستحب نروید، تا نسل نو هست سراغ نسل کهنه نروید، اگر از خودتان بهتر سراغ دارید کاندید انتخابات نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 4 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا