مشهد

مدیران مدارس مشهد ملزم به ثبت نام در «سپند» هستند

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: با توجه به دستور معاون دادگستری خراسان رضوی کلیه مدیران مدارس ملزم به ثبت اطلاعات مدرسه و هدایت و الزام اولیای دانش‌آموزان به استفاده از سامانه سپند(سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی) هستند.

احمد محبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هدف سپند(سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی) مدیریت و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌های متولی و شرکت‌های مجاز حمل و نقل دانش‌آموزی شامل نظارت بر رانندگان سرویس مدارس، بهای عادلانه، رفت‌وآمد دانش‌آموزان و… است.

وی افزود: با توجه به آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزی و دستورالعمل اجرایی آنکه مصوب وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و راه و شهرسازی است، خدمات سرویس مدارس باید از طریق شرکت‌های مجاز انجام شود. 

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: بنابراین سامانه سپند تنها سامانه مورد تایید شورای اسلامی شهر مشهد است و با توجه به دستور معاون دادگستری خراسان رضوی کلیه مدیران مدارس ملزم به ثبت اطلاعات مدرسه و هدایت و الزام اولیای دانش‌آموزی به استفاده از این سامانه هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰۰ مدرسه و ۷۰ هزار دانش آموز در نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان دریافت‌کننده خدمات حمل و نقل دانش‌آموزی هستند. در سال‌های قبل از شیوع کرونا بیش از ۷۰۰۰ سرویس مدارس، ۷۰ هزار دانش‌آموز را جابه‌جا می‌کرد. امسال نیز با توجه به بازگشایی مدارس این سامانه به‌روزرسانی شد و مدیران ملزم به ثبت‌ نام دانش‌آموزان هستند تا نظارت از طریق آموزش و پرورش و شرکت‌های مجری بر سرویس مدارس انجام شود.

محبی خاطرنشان کرد: دستگاه نظارت بر سرویس مدارس و گشت‌های نظارتی مشترک با آموزش‌ و پرورش و پلیس راهور وجود دارد که به صورت منطقه‌ای و ناحیه‌ای بر سرویس مدارس نطارت می‌کنند. همچنین اولیای دانش‌آموزان نیز ناظران خوبی هستند و گزارش‌های لازم را به ما انعکاس می‌دهند. تلفن تماس ۱۳۷ به صورت شبانه‌روزی شنونده انتقادات و پیشنهادات اولیای دانش‌آموزان است. نمایندگان شرکت‌های مجری نیز در مدارس طرف قرارداد حضور خواهند داشت و نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 3 =

دکمه بازگشت به بالا