مشهد

ساماندهی «اتاق مادر و کودک» در بوستان‌ها و اماکن شهر مشهد

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در چهار بوستان پردیس، طرق، وکیل آباد و نصرت نیز با توجه به دریافت اعتبارات تکمیلی، احداث اتاق مادر و کودک دیده شده و به تجهیز امکانات نیز خواهد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز،«فاطمه سلیمی» در کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: مجموعه‌های مختلف شهری در انتقال پادگان زحمات بسیاری را متقبل شدند، همکارانمان در معاونت عمران و حمل‌ونقل و خدمات شهری شهرداری اقدام جدیدی را شروع کردند.
وی افزود: در مجموعه شهرداری، مشهد جزو بهترین‌ها در سطح کشور بوده که نشان‌دهنده وجود تیم تخصصی، همدلی و همراهی است؛ امیدواریم به واسطه ارائه خدمات به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع)، به عنوان شهری الگو، در سطح کشور مطرح شویم.
سلیمی پیرامون مجموعه اقدامات صورت پذیرفته پیرامون تبصره ۱۰۰ بودجه ۱۴۰۱ که به واسطه آن شهرداری مکلف شده است در راستای مناسب سازی فضا‌های شهری همچون پارکینگ‌ها، پایانه‌ها، مترو، پارک‌ها و ایجاد اتاق مادر و کودک با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی، بیان کرد: برای اینکه در پارکینگ‌های سطح شهر اقدامی انجام شود، باید مشاور طرحی را ارائه دهد تا بتوانیم بهترین جانمایی و کارایی را داشته باشیم.
رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مدلی که برای اتاق مادر و کودک در نظر گرفته شده بر این اساس نیازسنجی خواهد بود تا مشخص شود نیاز به طراحی فضا است و یا اینکه ابزاره و وسایل خدماتی در اختیار مراجعان قرار گیرد.
وی در مورد آخرین وضعیت اجرای این پروژه در سطح شهر، تصریح کرد: ۱۴ سایت ویژه بانوان در سطح شهر داریم که ۱۱ مورد از آن‌ها مجهز به اتاق و مادر و کودک هستند؛ پنج اتاق مادر و کودک به تازگی احداث شده، ۶ اتاق در مرحله نهایی، سه اتاق در بوستان‌های وحدت، طرق و ریحانه طی سال ۱۴۰۱ با توجه به اعتبار‌های دریافتی، اجرایی می‌شود.
سلیمی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ براساس اعتباراتی که تعریف شده، در چهار بوستان بسیج، کوهسنگی، شاهد واقع منطقه ۱۰ و چهل بازه، سایت ویژه بانوان تعریف شده که مطالعات احداث اتاق مادر و کودک در آن‌ها آورده شده است. در چهار بوستان پردیس، طرق، وکیل آباد و نصرت نیز با توجه به دریافت اعتبارات تکمیلی، احداث اتاق مادر و کودک دیده شده و به تجهیز امکانات نیز خواهد رسید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 6 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا