مشهد

شهردار: ایجاد دو شهرستان جدید در حاشیه مشهد ضروری است

 

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی روز جمعه در جریان بازدید ازروستاهای حاشیه این شهر افزود:درقانون تقسیمات کشوری شرائط تشکیل شهرستان با جمعیت های 100، 50 و 35 هزار نفری مشخص است و هم اکنون برخی روستاهای بخش مرکزی شهرستان مشهد شرایط ارتقاء به شهر را نیز دارا هستند.
محمد حسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد درمجلس شورای اسبلامی نیز گفت:محرومیتهای اقتصادی در روستاهای حاشیه مشهد به دلیل کوتاهی مسئولین بوده است و امید است با همکاری شهرداری؛ کال زرکش که مهم ترین مشکل چندروستای منطقه است رفع شود.
وی خاطر نشان کرد:خدمات دهی شهرداری به این روستاها که در مناطق دو، 12 و 10 قرار دارند از نظر اداری برعهده این نهاد نیست اما بر اساس توافقی که در سال 93 میان نمایندگان وقت مردم مشهد در مجلس ، سپاه امام رضا(ع) و شهرداری و شورای شهر حاصل شد ساماندهی این مناطق حاشیه ای به صورت مشترک و قانونی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
بحرینی افزود:بودجه مختصری برای سامان دهی این کال و چند طرح دیگر منطقه در سال 93 تخصیص یافته است و هم اکنون معارض خاصی در بستر و حریم مسیل و رودخانه زرکش وجود ندارد و شهرداری باید بلافاصله اقدامات لازم را بر اساس توافق قبلی انجام دهد.
دراین نشست مقرر شد مسئولین محلی و آب منطقه ای مشهد نقشه ای از کال زرکش و مسیل آن تهیه کرده و اقدام به آزاد سازی حریم آن از تصرفات احتمالی نمایند و شهردار نیز قول داد در قالب طرح کمربند سبز شهر اقدامات لازم برای احداث کانال و و ایجاد فضای سبز در اطراف آن و سامان دهی کال زرکش آغاز شود تا در بودجه سال 96 سایر هزینه ها تامین شود.
همچنین شهردارمشهد و نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر مشهد از خانواده شهید مدافع حرم سید محمد حسن حسینی که ساکن محله کال زرکش هستند تجلیل کردند و مسئولین دهداریهای منطقه نیز از شهردارمشهد بدلیل فراهم کردن زمینه جمع آوری رایگان زباله ها توسط سازمان مپ قدردانی کردند.
کال یا مسیل زرکش که از انشعابات فرعی رودخانه کشف رود است، به عنوان مرز شمالی محدوده شهری و حاشیه مشهد مقدس عمل می کند که هم اکنون محل تخلیه زباله های ساختمانی و حضور معتادان ولگرد است.
این جلسه به همت نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی ومسئولان روستاهای بخش مرکزی شهرستان مشهد شامل زرکش ، باغون آباد و چهل چهره ، در مسجد امام سجاد (ع) روستای زرکش برگزار شد.
شهرستان مشهد به سه بخش مرکزی ،رضویه و احمدآباد تقسیم می شود و هم اکنون 360روستا با نیم میلیون نفر سکنه را در خود جای داده است.
شهر مشهد نیز سه و نیم میلیون نفز جمعیت دارد که یک میلیون 200 هزار نفر آن در مناطق حاشیه شهر سکونت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا