مشهد

خودکفایی شهرداری مشهد در تولید بتن و آسفالت

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد از تولید بتن و آسفالت موردنیاز پروژه‌های شهری، با کیفیت مناسب و بهترین فناوری‌های موجود و به روزترین آیین نامه‌ها و استاندارد‌های دنیا در کارگاه بتن المهدی (عج) و کارخانه تولید آسفالت شهید مجیدی خبر داد و اعلام کرد که برای تأمین این مصالح در پروژه‌ها به خودکفایی رسیده ایم.

شهرآرانیوز؛ مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد از تولید بتن و آسفالت موردنیاز پروژه‌های شهری، با کیفیت مناسب و بهترین فناوری‌های موجود و به روزترین آیین نامه‌ها و استاندارد‌های دنیا در کارگاه بتن المهدی (عج) و کارخانه تولید آسفالت شهید مجیدی خبر داد و اعلام کرد که برای تأمین این مصالح در پروژه‌ها به خودکفایی رسیده ایم.

امیر سیاوش حجازی در گفتگو با شهرآرا گفت: باتوجه به سیاست‌های مدیریت شهری مشهد در راستای کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر، سازمان عمران شهرداری مشهد تولید مصالح موردنیاز پروژه‌ها را همراه با افزایش کیفیت و رعایت استاندارد‌های مختلف در دستورکار خود قرار داده است.
وی افزود: مدیریت شهری مشهد در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵ هزار مترمکعب بتن، ۱۲۰ هزار تن آسفالت و ۳۰۰ هزار تن مصالح سنگی باکیفیت تولید کرده و این تولیدات برای اجرای پروژه‌های عمرانی در اختیار واحد‌های مختلف شهرداری قرار گرفته است.

حجازی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ توانستیم با تولید بیش از ۶۹هزار مترمکعب بتن و ۳۷۶ هزار تن آسفالت رکوردشکنی کنیم؛ همچنین در آبان ۱۳۹۹ در جریان بتن‌ریزی پروژه پردیس تئاتر شهر مشهد، رکورد جدیدی ثبت و در ۵۵ساعت ۱۵۴۳ مترمکعب بتن تولید شد.

وی درباره آزمایشگاه کارخانه آسفالت شهید مجیدی گفت: مدیریت شهری مشهد با تجهیزات مدرن، پیشرفته‌ترین آزمایشگاه آسفالت شرق کشور را دارد که این آزمایشگاه به تجهیزات پیشرفته آزمایش قیر مجهز شده است و علاوه بر رعایت استاندارد‌های جهانی و ملی، کادر متخصص آزمایشگاهی نیز دارد.
حجازی ادامه داد: بخش اول آزمایشگاه کارخانه تولید آسفالت شهید مجیدی مربوط به مصالح ورودی به کارگاه شامل قلوه، قیر و مصالحی است که خریده می‌شود؛ بخش دوم شامل کنترل کیفیت مصالح تولیدی داخل مجموعه با سنگ شکن هاست؛ بخش سوم نیز به عنوان مهم‌ترین بخش، آزمایشگاه تولید آسفالت است که کنترل کیفیت آن را کارکنان آزمایشگاه انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: آزمایشگاه کارگاه بتن المهدی (عج) نیز با انجام آزمایش‌های مختلف و تخصصی، کیفیت بتن ورودی به پروژه‌های شهر را تضمین می‌کند.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: آزمایش‌های مختلفی روی مصالح ورودی در این آزمایشگاه انجام می‌شود که در این راستا می‌توان به بررسی درصد رطوبت، دانه بندی‌ها و بررسی درصد شکستگی مصالح درشت دانه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: برای انطباق محصول تولیدی، طرح اختلاط حین تولید انجام می‌شود و درنهایت برای انطباق محصول نهایی، نمونه برداری مطابق استاندارد‌های مربوط اجرا می‌شود.
حجازی افزود: کارگاه تولید بتن المهدی (عج) قطعات پیش ساخته شامل تولید انواع دال‌های ساده و ترافیکی، نیوجرسی، فونداسیون‌های پایه چراغ تولید می‌کند؛ همچنین با ساخت واحد آرماتوربندی، توان تولیدی در چند سال گذشته افزایش یافته است و اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که مدیریت شهری به خودکفایی کامل در تأمین و تولید بتن، قطعات بتنی و آسفالت رسیده است.

وی گفت: سازمان عمران شهرداری مشهد در مقاطع مختلف و در سایر پروژه‌های شهر که پیمانکاران دیگر یا با نظارت شهرداری‌های مناطق اجرا می‌کنند، بتن و آسفالت موردنیاز مصرفی این پروژه‌ها را تأمین می‌کند و ظرفیت تأمین این مصالح را برای پروژه‌های آینده نیز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا