مشهد

رعایت ۶۵ درصدی محدودیت تردد شبانه در مشهد | از تخلف سرعت غیرمجاز تا عبور عرضی از بزرگراه‌ها

رئیس پلیس راهور مشهد درباره میزان رعایت تردد شبانه نیز اظهار کرد: اکنون میزان رعایت محدودیت تردد شبانه در مشهد ۶۵ درصد است که عدد خوبی است، اما باتوجه‌به افزایش میزان درگیری و فوتی‌های ناشی از کرونا به‌نظر می‌رسد که در کنار این محدودیت باید به مسائل بهداشتی و تردد‌های دیگر نیز توجه شود.

 شهرآرانیوز- رئیس پلیس راهور مشهد درباره میزان رعایت تردد شبانه نیز اظهار کرد: اکنون میزان رعایت محدودیت تردد شبانه در مشهد ۶۵ درصد است که عدد خوبی است، اما باتوجه‌به افزایش میزان درگیری و فوتی‌های ناشی از کرونا به‌نظر می‌رسد که در کنار این محدودیت باید به مسائل بهداشتی و تردد‌های دیگر نیز توجه شود.

سرهنگ حسنعلی امامی افزود: متأسفانه به‌دلیل سرعت غیرمجاز و عبور عرضی معتادان متجاهر از صدمتری و بزرگراه‌ها شاهد تصادفات زنجیره‌ای و تصادفات منجر به فوت در مشهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هرسال تصادفات زیادی به‌دلیل مزاحمت‌های افراد معتاد و بی‌خانمانی که وسط بزرگراه بین شمشاد‌ها زندگی می‌کنند، به وجود می‌آید. سال گذشته ۱۲ نفر و امسال تا کنون ۱۰ نفر از همین افراد به‌دلیل عبور از بزرگراه در وضعیت نامناسبی که به‌دلیل مصرف کردن یا نکردن مواد بوده است، فوت کرده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشتر این افراد مرد هستند، گفت: عبور ناگهانی آن‌ها و دویدنشان وسط بزرگراه در شرایطی که سرعت خودرو‌ها زیاد است، قدرت واکنش راننده را می‌گیرد و باعث تصادفات زنجیره‌ای نیز می‌شود. برای حل این مشکل و معضل شهری اقدامات مختلفی مانند دستگیری چندباره، انتقال به گرم‌خانه‌ها و نرده‌گذاری انجام شده است، ولی متأسفانه نتیجه‌ای نداشته و حتی نرده‌ها نیز توسط همین افراد سرقت شده است.

سرهنگ امامی درباره تخلف سرعت غیرمجاز نیز اظهار کرد: همچنین برای جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز سرعت غیرمجاز در شهر، دوربین‌های راهور خودرو‌ها را رصد می‌کنند و پلاک خودرو‌هایی را که با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت تردد کنند، ثبت می‌کنند. برای رانندگان متخلف سرعت غیرمجاز در اولین تخلف پیامک اخطار ارسال خواهد شد و چنان‌چه این تخلف تکرار شود راننده متخلف حادثه‌ساز شناخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تخلف سرعت مجاز ۳ بار تکرار شود، رانندگان متخلف به پلیس راهور احضار می‌شوند و برای آن‌ها کلاس‌های توجیهی برگزار می‌شود و خودرو متخلفان برابر دستور مقام قضایی یک‌ماه تا ۴۵ روز توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس راهور مشهد درباره میزان رعایت تردد شبانه نیز اظهار کرد: اکنون میزان رعایت محدودیت تردد شبانه در مشهد ۶۵ درصد است که عدد خوبی است، اما باتوجه‌به افزایش میزان درگیری و فوتی‌های ناشی از کرونا به‌نظر می‌رسد در کنار این محدودیت باید به مسائل بهداشتی و تردد‌های دیگر نیز توجه شود.

گفتنی است برابر قانون اکنون جریمه سرعت غیرمجاز برحسب تخلف بین ۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + نه =

دکمه بازگشت به بالا