مشهد

احداث بیش از ۴۹ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در بوستان های شهری مشهد

بیش از ۴۹ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در بوستان ها و فضاهای سبز کلانشهر مشهد احداث شده است.

 مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد،  سید علی اکبر انتظام با اعلام این خبر افزود: بوستان های شهری همواره یکی از مهم‌ترین تفرجگاه ها در کلان شهرها هستند که اقشار مختلف جامعه در هر سن و سالی، با حضور در این فضاهای مفرح، در بیشتر اوقات، علاوه بر استفاده از طبیعت این بوستان ها، نسبت به انجام فعالیت های ورزشی نیز اقدام می کنند.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر دوچرخه‌سواری به یکی از فعالیت های پرطرفدار شهروندان تبدیل شده و بررسی ها حاکی از آن است که بسیاری از خانواده ها به دلیل شرایط ایمن تر بوستان های شهری نسبت به معابر و مسیرهای ویژه دوچرخه در حاشیه خیابان ها، ترجیح می دهند به همراه فرزندانشان در محیط های ایمن و کنترل شده بوستان ها دوچرخه سواری کنند.

انتظام افزود: در همین راستا طی سال های اخیر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بیش از ۴۹ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در بوستان های سطح شهر احداث شده و بیشتر میزان مسیر دوچرخه سواری، به ترتیب در مناطق ۷، ۹، ۶ و ۳ ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: لزوم توجه به نیازهای ورزشی بانوان در بوستان های شهری و بوستان های اختصاصی بانوان نیز باعث شده تا در مجموع در مناطق ۱۳ گانه شهری، بیش از ۸ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری اختصاصی بانوان احداث شود که در این میان مناطق۷،۵،۱۱ به ترتیب دارای بیشترین مسیر دوچرخه سواری ویژه بانوان هستند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا