مشهد

پژوهشکده تئاتر دانشگاه آزاد مشهد تأسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: پژوهشکده تئاتر دانشگاه آزاد مشهد تأسیس می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از ساخت پژوهشکده تئاتر در این دانشگاه همزمان با برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شیخ‌الاسلامی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ملی تئاتر دانشگاهیان دانشگاه آزاد در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به اینکه در مشهد با وجود هنرمندان فاخر تئاتر این رشته هنری مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: حمایت از هنر و ایجاد فضایی برای هنر باید در دانشگاه‌ها به شکل جدی پیگیری شود تا علاوه بر اینکه مردم اقبال بیشتری به تئاتر داشته باشند، این رشته به صورت علمی نیز دنبال شود.

وی با تأکید بر اینکه این دانشگاه آمادگی اخذ مجوز برای رشته تئاتر و سایر رشته‌های هنری را دارد، یادآور شد: دبیرخانه دائمی نخستین جشنواره ملی تئاتر دانشگاهیان دانشگاه آزاد در این دانشگاه فعال است و همزمان با برگزاری این دانشگاه، قرار است ساخت پژوهشکده تئاتر نیز عملیاتی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: این پژوهشکده تنها برای هنرمندان دانشگاه آزاد مشهد نیست، بلکه از همه هنرمندان فعال در عرصه تئاتر دعوت می‌شود تا ایده‌های خود را به این پژوهشکده ارائه کنند.

شیخ‌الاسلامی اضافه کرد: تلفیق هنر با علم سبب تأثیرگذاری بیشتر هنر در جامعه می‌شود بنابراین لازم است دانشگاه‌ها پژوهشکده‌های مختلفی در ارتباط با رشته‌های هنری داشته باشند.

حضور 24 اثر نمایشی در بخش نهایی جشنواره تئاتر دانشگاه آزاد

در ادامه دبیر این جشنواره با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره در 200 دانشگاه کشور اعلام شده است، اظهار کرد: بر اساس این فراخوان 200 اثر به دبیرخانه رسید که از این میان 24 اثر به مرحله نهایی و اجرا رسیده است.

مهدی غلامی افزود: امیدوارم این جشنواره در آینده‌ای نزدیک در سطح بین‌المللی برگزار شود.

وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور حجت‌الاسلام طاها هاشمی، معاون دانشگاه آزاد اسلامی کشور جمعه 24 اردیبهشت در مشهد برگزار می‌شود.

نمایش‌های این جشنواره در سالن‌های اشراق حوزه هنری و تئاتر شهر مشهد از امروز به مدت یک هفته اجرا می‌شوند.

امروز و در نخستین روز برگزاری جشنواره، رقابت گروه‌های نمایشی با اجرای نمایش «برنالئو» به نویسندگی هادی رضایی و کارگردانی مشترک عرفان محمدکاظمی و جلال کریم زاده، ساعت 11 در تماشاخانه اشراق آغاز می‌شود.

همچنین نمایش «2021 فراموش‌شدگان» به نویسندگی امین رضایی و کارگردانی مشترک منصوره داوری نژاد و امین رضایی ساعت 18 در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

نمایش «آخر انتظار» به نویسندگی صالح مهدیار و کارگردانی حسین رفعتی نیز ساعت 20 در تماشاخانه اشراق اجرا می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − سه =

دکمه بازگشت به بالا