خراسان

واردات نابه‌جا برخی کشاورزان خراسان رضوی را فلج کرده است

مجتبی مزروعی

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: واردات نابه‌جا در برخی از مقاطع تعدادی از کشاورزان خراسان رضوی را فلج کرده و سطح تولید محصولات را کاهش داده است.

مجتبی مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: سابق بر این ایران یک کشور کشاورزی بود و بعد از پیدایش معادن نفت و گاز و معادن قوی به سمت صنعتی شدن رفته‌ایم اما در کشورهای توسعه یافته فعالیت‌های خود را بر اساس ظرفیت‌های مختلفی که دارند برنامه‌ریزی می‌کنند. 

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی باید در ابتدا کشاورز را تجهیز کنیم تا بتواند تولید خوب و اقتصادی داشته باشد.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه برخی از واردات‌های بدون برنامه‌ریزی سبب می‌شود که به تولید آسیب رسیده و مشکلات زیادی برای آن به وجود آید خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در نظر بگیرید واردات شکر در سال ۸۵ سبب شد که چغندرکاران ما با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند.

مزروعی بیان کرد: ما هم اکنون جذبه‌هایی در شهرها ایجاد کرده‌ایم که سبب شد نه تنها کشاورز توان سرمایه‌گذاری نداشته باشد بلکه زندگی در روستا را رها کرده و به سمت شهر بیاید اولویت استان در موضوع کشاورزی از اول به چهارم رسید و گردشگری که تنها ویژه شهر مشهد است به عنوان نخستین اولویت استان مطرح شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که سایر شهرستان‌ها به جز مشهد در گردشگری مزیتی نداشته و باید برای آنها برنامه‌ریزی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا