خراسان

۱۸۵۵ روستای خراسان رضوی دارای اینترنت هستند

رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۸۵۵ روستا در خراسان رضوی دارای اینترنت هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور علیرضا رشیدیان صبح امروز در مراسم روز ملی روستا که در ده باف نیشابور برگزار شد، اظهار داشت:  رمز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تمسک جستن به روش امام حسین (ع) و تقلید از واقعه عاشورا بوده و برپا داشتن مراسم عزای سیدالشهدا (ع) در واقع احیا کردن راه و روش امام همام و پرورش فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت است.

وی توجه به روستاها و مناطق عشایری را یکی از روش‌های توزیع عادلانه امکانات وتوسعه متوازن دانست و خاطرنشان کرد: عشایر و روستائیان نقش اصلی را در ایجاد امنیت غذایی برای کشور داشته و باید به آنان اهمیت زیادی داد در همین راستا در 3 سال گذشته 170 میلیارد تومان اعتبار به بخش‌های روستایی در خراسان رضوی اختصاص داده شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: جذب تسهیلات در بخش روستایی و عشایری بیش از 98 درصد در مقایسه با دوره گذشته رشد داشته و اقدامات انجام شده در حوزه ساماندهی دام نیز در طول 3 سال گذشته نسبت به مدت مشابه در دوره قبل بیش از 200 درصد  افزایش یافته؛ همچنین واحدهای ترویجی و تولیدی عشایری نیز 2 برابر شده است.

رشیدیان با تأکید بر اهمیت تحصیل دانش آموزان عشایر در خراسان رضوی، بیان کرد: 41 کانکس تا پایان امسال برای بهره‌برداری در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا علاوه بر تعداد موجود از آنها نیز برای آموزش جمعیت عشایر استفاده کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان روستایی، اظهار داشت: هم اکنون 1422 خانه بهداشت روستایی در استان فعال بوده که 96 درصد این جمعیت را زیر پوشش خدمات خود قرار داده‌اند.

استاندار خراسشان رضوی بیان کرد: همچنین 2389 روستا معادل 70 درصد جمعیت روستایی از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند هستند و 2167 روستا زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی بوده که در1716 عدد از آنها مجتمع آبرسانی احداث شده است.

رشیدیان بهره‌مندی از خدمات دولت الکترونیک در روستاها را یکی از موضوعات اصلی در دستور کار برشمرد و خاطرنشان کرد:  در این راستا در خراسان رضوی 1533 روستا دارای سامانه دهیاری بوده و 2670 روستا از خدمات تلفن ثابت بهره‌مند هستند و 2417 روستا خدمات تلفن همراه داشته و علاوه بر  این 1855 روستا دارای اینترنت بوده و برای 858 روستا در خراسان رضوی نیز این شبکه در حال احداث است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا