مشهد

استخر‌های مشهد بازگشایی شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۰)

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فعالیت مجموعه‌های آبی و استخر‌های شنا در استان خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد مقدس از امروز از سر گرفته شد.

 باباخانی افزود: این مجموعه ها فقط با ظرفیت مشخص در هر نوبت و فاصله گذاری ۴ متر مربع برای هر نفر مجاز به فعالیت هستند.

 

وی ادامه داد: با توجه به سیر نزولی کرونا و قرار گرفتن بیشتر شهرهای استان در وضعیت زرد، فعالیت استخرهای عمومی شنا با ظرفیت محدود و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.

رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر ۲۰شهرستان استان خراسان رضوی شرایط زرد، ۹شهرستان نارنجی و ۴شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

بابا خانی گفت: اکنون تعداد روزانه بیماران کرونایی در استان خراسان رضوی به کمتر از ۲۰۰نفر در روز کاهش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز بر رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، اطمینان از سلامت آب، رعایت فرایند گندزدایی و تصفیه آب و رعایت موازین بهداشت محیط مکان در استخرها تاکید کرد.

وی از مسئولان ارشد ورزش استان و مدیران استخرهای شنای دولتی، خصوصی و هتل ها به خاطر همکاری کامل در تعطیلی استخرهای عمومی و ارج نهادن به سلامت شناگران در برنامه مقابله با کرونا قدردانی کرد.

هم اکنون ۶۷ استخر فعال زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی شامل استخرهای سرپوشیده و روباز، مجموعه های آبی بزرگ و استخرهای مستقر در هتل ها ازنظر بهداشتی نظارت می شوند.

چهار فقره از این تعداد در قالب مجموعه ها و پارک های آبی بزرگ کشور و خاورمیانه در مشهد فعالیت دارند.

۸۰درصد از جمعیت ۶میلیون و ۴۰۰هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

منبع: صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هفده =

دکمه بازگشت به بالا