مشهد

تعداد اتحادیه‌های مشهد باید به ۹۰ عدد برسد/ ادغام ۱۵ اتحادیه با یکدیگر

بنانژاد

رئیس اتاق اصناف مشهد مقدس گفت: در راستای سیاست ادغام اتحادیه‌ها با یکدیگر و با توجه به تعداد واحدهای صنفی مشهد مقدس باید تعداد اصناف فعال در این شهر به ۹۰ عدد برسد.

محمود بنانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: 107 اتحادیه در مشهد مقدس فعالیت داشته‌اند که با اجرای سیاست ادغام اصناف موازی به 96 عدد رسیده است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال اتحادیه‌های هتل آپارتمان‌داران و مهمانپذیران در هم ادغام شدند، اتحادیه‌های خیاطان مردانه، پیراهن‌دوزان و تولیدکنندگان پوشاک با هم تشکیل یک صنف را داده و اتحادیه پوشاک دوخته و تریکو و کشباف نیز با هم تبدیل به یک اتحادیه واحد شده‌اند.

رئیس اتاق اصناف مشهدمقدس خاطرنشان کرد: همچنین در برخی از اتحادیه‌ها به علت نرسیدن تعداد اعضا به حد نصاب قانونی ادغام صورت گرفته که این موضوع مدیریت را بهبود می‌بخشد.

بنا نژاد با اشاره به دستورالعمل‌های موجود برای چابک‌سازی اتاق‌های اصناف تصریح کرد: این عملیات نیاز به تعریف ساز و کار مناسب دارد تا مشکلاتی برای اصناف به‌وجود نیاید همچنین باید در نظر گرفت که به طور کل عملکرد در حوزه کسب و کار در برخی از اوقات فراتر از قانون بوده و باید برای این بخش پیش‌بینی‌های مورد نیاز انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به تعداد واحدهای صنفی فعال در مشهد تعداد اتحادیه‌های فعال در این شهر باید به حدود 90 عدد برسد تا تعادلی در حوزه صنفی ایجاد شده و همچنین تا حد زیادی از تداخلات صنفی که امکان برخوردهای غیرقانونی را به وجود بیاورد نیز فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا