خراسان

جشنواره تئاتر استانی خراسان از چهارم مهرماه آغاز می‌شود

نبی زاده

معاون هنری ارشاد خراسان رضوی گفت: جشنواره تئاتر استانی خراسان از چهارم مهرماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، ناصر نبی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان خراسان که در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه تئاتر خراسان در سطح کشور همواره تئاتری فاخر و برجسته بوده و هنرمندان و مخاطبان خاص خود را داشته به طوری که در چند سال اخیر شاهد سیر صعودی و حضور موثر گروه‌های مختلف نمایشی در جشنواره بوده ایم.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: با انتخاب خود اهالی انجمن و هنرمندان تئاتر، هیئت مدیره جدیدی شکل گرفت که دغدغه‌های بیشتری نسبت به پیشرفت و ارتقاء تئاتر استان دارند که امیدواریم با حضور و اقدامات مثبت هیئت مدیره جدید گام‌های مؤثری در این راستا برداشته شود.

وی با اشاره به این نکته که تئاتر باید برای مردم باشد نه صرفاً حضور در جشنواره، خاطرنشان کرد: در شورای سیاستگذاری جشنواره امسال چند موضوع به طور خاص لحاظ شده که مهمترین آن مسئله اجراهای عمومی است و تلاش ستاد اجرایی بر این بوده که با وجود فشردگی که در اجرای برنامه‌ها از زمان اعلام نتایج تا برگزاری جشنواره وجود داشت، نمایش‌ها در سالن‌های مختلف سطح شهر مشهد و سایر شهرستان‌ها روی صحنه بروند.

نبی زاده ادامه داد: با توجه به اینکه در حوزه نقد و بررسی حرفه‌ای و فنی آثار نیاز به فعالیت بیشتری احساس می‌شود شورای سیاستگذاری امسال سعی دارد در حوزه تئاتر نگاه شایسته‌تری به بحث نقد و گسترش آن داشته باشد.

وی افزود: یکی دیگر از دغدغه های امسال حضور پررنگ شهرستان‌ها در جشنواره بود که انجمن با نگاهی جدی‌تر به این مسئله، با ایجاد فضایی مناسب تر و کارآمدتر شرایط آن را فراهم ساخت که خوشبختانه شاهد آثاری با کیفیت مناسب‌تر از سطح شهرستان‌ها بودیم.

نبی زاده یادآور شد: با توجه به حجم بالای آثار تولید شده در استان و این واقعیت که تئاتر مشهد همواره تئاتری پیشرو در سطح کشور بوده و است و از طرف دیگر انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با نگاهی کارشناسانه و عاقلانه خواهان افزایش سهمیه استان خراسان رضوی در حوزه تئاتر هستیم.

در ادامه این نشست، رضا حسینی؛ رئیس اداره هنرهای نمایشی خراسان رضوی بیان کرد: در این جشنواره که فراخوان آن در سال 94 توزیع شد حدود 70 اثر درخواست حضور کردند که از این میان 15 نمایش در سطح استان، در 4 سالن در سطح شهر به اجرا درخواهند آمد.

حسینی یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال را حضور پررنگ شهرستان‌ها برشمرد و تصریح کرد: امسال از شهرستان‌های تربت حیدریه، کاشمر، گناباد و درگز آثار برگزیده‌ای حضور دارند که در نوع خود بی‌سابقه بوده و با وجود استقبال بی نظیری که از نقاط مختلف استان داشتیم با توجه به ظرفیت محدود امکان به نمایش گذاشتن همه آثار وجود نداشت.

وی یادآورشد: این آثار توسط هیئت بازبینی متشکل از پیشکسوتان استان، بررسی شد که به دنبال آن یک نمایش از کاشمر که برگزیده جشنواره میثاق بود، در این جشنواره حضور یافت.

حسینی افزود: مراسم افتتاحیه این جشنواره، چهارم مهرماه با اجرای نمایش «جنوب از شمال غربی» کلید می‌خورد و با نمایش «رسوب» که در ساعت 20 روز هفتم مهر ماه روی صحنه می رود به کار خود پایان می‌دهد؛ مراسم اختتامیه نیز در ساعت 18:30 روز پنج شنبه، هشتم مهر در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نه =

دکمه بازگشت به بالا