خراسان

آغاز آموزش حضوری دانش‌‎آموزان مقطع متوسطه دوم خراسان رضوی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با آغاز روند بازگشایی تدریجی مدارس و برقرار شدن آموزش حضوری، دانش آموزان مقطع متوسطه دوم استان همزمان با سایر نقاط کشور از امروز به مدرسه می‌روند.

 محمدرضا صابری‌تولایی اظهار کرد: با آغاز روند بازگشایی تدریجی مدارس و برقرار شدن آموزش حضوری، دانش آموزان مقطع متوسطه دوم استان همزمان با سایر نقاط کشور از امروز به مدرسه می‌روند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۵ آبان ماه تمامی دانش آموزان متوسطه نظری شامل پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در مدرسه حاضر و از این پس آموزش‌ها را به صورت حضوری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: مقطع متوسطه دوم شامل شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در بخش دروس عمومی می‌شود ضمن اینکه دروس مهارتی شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای از سوم مهر ماه به صورت حضوری برگزار شده است.

صابری گفت: تعداد دانش آموزان مشمول این مرحله از بازگشایی در خراسان رضوی حدود ۲۳۰ هزار نفر است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه بازگشایی بر اساس دستورالعمل اعلامی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود افزود: بر این اساس کلاس‌های بالای ۱۵ دانش آموز باید گروه‌بندی شده و دانش آموزان آن‌ها در قالب ۲ گروه “الف” و” ب “و به صورت روزهای زوج و فرد در کلاس حاضر شوند.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله ۱.۵ متر طولی و ۲.۲۵ فضای حریم هر دانش آموز جزء الزاماتی است که در این بازگشایی باید رعایت شود.

صابری گفت: آموزش مجازی کیفیت و اثرگذاری لازم را ندارد و والدین توجه داشته باشند که دریافت آموزش‌ها به صورت حضوری در راستای افزایش کیفیت تحصیل و علم آموزی دانش آموزان بسیار مهم است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا