مشهد

آغاز پذیرش دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲ مهرماه

 

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ثبت نام از دانشجویان پسر پذیرفته شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روزهای دوم و سوم مهر ماه جاری  و دانشجویان ورودی جدید دختر دانشگاه در چهارم و پنجم مهر ماه جاری در سالن ورزشی مجموعه پردیس دانشجویی دانشگاه انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، صالح مقدم در خصوص آمادگی مدیریت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه، گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶  برای چهارمین سال پیاپی ستاد استقبال و نام نویسی متمرکز دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تشکیل شده است.
وی ادامه داد: این ستاد در جلسات متعدد با حوزه های مختلف دانشگاه مانند معاونت آموزشی ، معاونت بهداشتی، ستاد شاهد و ایثارگر، مدیریت فرهنگی، شورای انضباطی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری؛ هماهنگی های لازم را جهت ثبت نام متمرکز از دانشجویان ورودی جدید انجام داده است.
  مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در روند ثبت نام متمرکز دانشجویان همکارانی از اداره کل آموزش دانشگاه برای فرایند ثبت نام آموزشی، معاونت بهداشتی جهت انجام معاینات سلامت و تشکیل پرونده بهداشتی دانشجویان، ادارات تغذیه جهت صدور کارت تغذیه، اداره خوابگاه هاجهت ثبت نام دانشجویان متقاضی خوابگاه و صدور کارت اسکان و اداره رفاه دانشجویی جهت تشکیل اعطای وام های تحصیلی حضور خواهند داشت.
صالح مقدم اضافه کرد: در این میان ستاد شاهد و ایثارگر، شورای انضباطی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در روند ثبت نام حضور و فعالیت های مربوط به خود را انجام می دهند.
وی تاکید کرد: جهت تسهیل در ثبت نام متمرکز دانشجویان از تجهیزات و امکاناتی چون واحد چاپ و تکثیر، کافی نت، قسمت اینترنت، هماهنگی با پلیس ۱۰+ جهت معافیت تحصیلی دانشجویان پسر و دفاتر پست جهت انجام فرایند تعهدات محضری دانشجویان استفاده خواهد شد.
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در این مدت تدارکات ویژه ای برای پذیرایی از دانشجویان ورودی جدید و والدین همراه آن ها ارائه می شود و در روز ثبت نام ژتون رایگان غذا در اختیار دانشجویان و والدین همراه آن ها قرار داده می شود.
صالح مقدم یادآور شد: یک هفته پس از انجام فرایند ثبت نام ؛ مراسم آغازین سال تحصیلی برای دانشجویان ورودی جدید در تالار رازی دانشکده بهداشت برگزار و همزمان همایش «خانواده و دانشگاه» مخصوص والدین دانشجویان در تالار ابن سینای دانشگاه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: طی این مراسم ها تلاش می شود تا توضیحات و اطلاعات مورد نیاز دانشجویان و والدین توسط مدیران و کارشناسان مربوطه در اختیار دانشجویان و خانواده های آن ها قرار گیرد.
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برگزاری اردوی یک روزه در پایان مهر ماه جاری مختص دانشجویان ورودی جدید خبر داد و ابراز داشت: در خلال برگزاری این اردو تشکل ها، کانون ها و انجمن های دانشجویی دانشگاه گزارشی از فعالیت های خود ارائه و زمینه همکاری دانشجویان ورودی جدید با خود را فراهم می کنند.
صالح مقدم افزود: همچنین در خلال برگزاری این اردو کارشناسان ادارات مدیریت فرهنگی، مدیریت دانشجویی، مدیریت تربیت بدنی،  و معاونت بهداشتی دانشگاه مقررات و انتظارات دانشگاه از دانشجویان را توضیح می دهند.
وی به بازسازی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در تابستان ۹۶ به لطف الهی و همکاری و مساعدت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و به دنبال مصوبه هیات رئیسه دانشگاه در هفته خوابگاه ها؛ بازسازی و تعمیرات خوابگاه ها و سلف دانشجویی دانشگاه انجام گردید.
صالح مقدم تاکید کرد: در خلال این بازسازی، خوابگاه بزرگ دخترانه بهار یک به صورت ۱۰۰ درصدی در بخش های تاسیسات گرمایشی، سستم شوفاژ، اطفای حریق، تعویض سیستم های فاضلاب، بهسازی و بازسازی حمام ها، آشپزخانه خوابگاه، رنگ آمیزی کامل، تعویض موکت، فرش و یخچال های خوابگاه مورد بازسازی و انجام قرار گرفت.
وی ادامه داد: در ادامه بازسازی سیستم های سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، رنگ آمیزی کل ساختمان و تعویض موکت تمامی اتاق های بخش شرقی خوابگاه بزرگ پسرانه گلستان و بازسازی آشپزخانه طبقات مختلف خوابگاه بهار چهار نیز انجام شده است.
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سلف دانشجویی پردیس دانشگاه نیز به صورت ۱۰۰ درصدی در محل طبخ غذا، سیستم فاضلاب، کاشی کاری دیوارها، سنگ کاری کف سلف  و بازسازی سردخانه های بزرگ زیر صفر مورد بازسازی قرار گرفته است.
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تمامی بازسازی های صورت گرفته در دو ماه مرداد و شهریور سال جاری با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان صورت گرفته است و در تمامی مراحل استاندارد های لازم زیر نظر مدیریت فنی دانشگاه رعایت شده است.
صالح مقدم گفت: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد از بازسازی خوابگاه های دانشجویی به پایان رسیده است و دانشجویان در خوابگاه های مورد نظر اسکان داده شده اند و تنها بخش از کارهای نظارتی باقی مانده است؛ که طی هفته جاری کلیه امور به پایان خواهد رسید.
وی در پایان از همراهی و تلاش شبانه روزی کارکنان این حوزه در فصل تابستان سال ۹۶ که منجربه سامان دهی وضعیت خوابگاه های دانشجویی در مدتی کوتاه با تلاشی سنگین شده است تشکر و ضمن عذرخواهی به دلیل مشکلات احتمالی در هفته پایانی بازسازی خوابگاه ها از دانشجویان گفت: امیدواریم دانشجویان در این مدت کوتاه باقی مانده همکاری لازم را با ما داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا