مشهد

آماده باش همه دستگاه‌های اجرایی مشهد برای نوروز ۱۴۰۱

پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد با محوریت برنامه‌های پیش بینی شده دستگاه‌های مختلف این شهرستان برای نوروز ۱۴۰۱ برگزار شد.

 شهرآرانیوز؛ پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد با محوریت برنامه‌های پیش بینی شده دستگاه‌های مختلف این شهرستان برای نوروز ۱۴۰۱ و همچنین گرامیداشت روز ۲۲ اسفند ماه، سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز شهید، و همچنین هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) برگزار شد.

ضعف‌ها و قوت‌های امروز کشور

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی در این نشست با اشاره به فرمان جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: برای موضوع جهاد تبیین باید در ابتدا شرایط کشور را بررسی و براساس یک الگو در این مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه الگوی مسیر جهاد تبیین دو وجه دارد تصریح کرد: یک وجه این الگو روشنگری درباره نقاط قوت و فرصت‌های کشور و وجه دیگر آن ارائه منصفانه ضعف‌های درونی و تهدید‌های بیرونی است.

او گفت: وجود رهبری بی بدیل، شجاع و هوشمند در ایران اسلامی، تاب آوری حیرت آور مردم در برابر ناملایماتی که با توطئه دشمنان به آن‌ها تحمیل شده است، استقلال کامل کشورمان و مردم سالاری دینی از جمله نقاط قوت نظام اسلامی در این برهه زمانی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هم افزایی بین اجزای نظام، ثبات و آرامش نسبی موجود در کشور با وجود بستر‌های بی ثبات کننده و وجود اداره معطوف به حل مسئله با نگاه به درون و بین اجزای اساسی نظام از فرصت‌های امروز کشور محسوب می‌شود.

عضو شورای تأمین خراسان رضوی افزود: نقاط قوت و فرصت‌های کشور سبب شده است امروز به موفقیت‌هایی نظیر به شکست کشاندن استراتژی نظام سلطه و رسیدن به پیشرفت‌های متنوع در عرصه‌های مختلف برسیم.

او تصریح کرد: فاصله گیری تدریجی از الگوی مدیریت دینی، کم توجهی به عدالت، کم  توجهی به جریان‌های انقلابی و کاهش ضریب طهارت اقتصادی مسئولان از ضعف‌هایی است که با آن مواجه هستیم.

وی تشدید جنگ ترکیبی دشمن را از جمله تهدیدات کشور دانست.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار شهرستان مشهد در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و مناسبت‌های پیش رو گفت: پیش بینی‌ها حاکی از حضور خیل عظیم زائران نوروزی در مشهد است.

محسن داوری با بیان اینکه مرخصی همه مدیران اجرایی شهرستان از روز ۲۵ اسفند ماه تا ۱۳ فرودین ماه سال آینده لغو شده است، افزود: همه رؤسای ادارات شهرستان مشهد باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که نسبت به خدمت رسانی که قرار است انجام دهند، همکاران حوزه کاری شان باید در آماده باش کامل در شهرستان حضور داشته باشند.

مانور قرارگاه اجرایی ستاد سفر شهرستان برگزار می‌شود

فرماندار شهر مشهد ادامه داد: همچنین همه حوزه‌های خدماتی شهرستان مشهد باید همه ظرفیتشان را برای میزبانی شایسته از زائران بارگاه رضوی مهیا کنند و هر دستگاه مأموریت‌های محوله خود را باید با دقت انجام دهد. وی با اشاره به برگزاری مانور قرارگاه اجرایی ستاد سفر شهرستان در روز ۲۴ اسفندماه ادامه داد: از دستگاه‌های خدماتی انتظار داریم که در این روز‌ها از قطع انشعابات آب، برق و گاز پرهیز کنند تا مزاحمتی برای حوزه‌های دیگر خدمات رسان به زائران ایجاد نشود.

اقدامات تشریفاتی باید تعطیل شود

داوری تاکید کرد: برنامه‌های شهرستان باید به گونه‌ای باشد که موضوعیت اجرایی داشته باشد و اقدامات تشریفاتی بدون اجرا باید تعطیل شود.

کمیته‌های تخصصی برای خدمت به زائران تشکیل شده است

در بخش دیگر سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشهد از ایجاد قرارگاه عملیاتی سفر برای خدمت رسانی بهتر به زائران بارگاه رضوی در ایام نوروز در شهرستان مشهد خبر داد.

سیدحسین امیرکلالی با اشاره به تشکیل ۱۱ کمیته تخصصی در قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان، افزود: ستادی به صورت شبانه روزی برای پاسخگویی به زائران و مجاوران در اطراف حرم مطهر ایجاد شده است.

این ستاد از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین فعال خواهد بود و همچنین با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان نیز از ۱۳ یا ۱۴ فروردین ماه آغاز می‌شود تمهیدات لازم برای بازگشت زائران به شهرهایشان اندیشیده شده است. در داخل شهر مشهد ۱۴ پایگاه و در همه مبادی ورودی مشهد پایگاه‌ها اطلاع رسانی مستقر شده اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشهد با اشاره به فعالیت‌های تیم‌های نظارت و بازرسی افزود: این تیم‌ها از ابتدای اسفندماه فعالیتشان را به صورت ویژه آغاز کرده اند تا در نوروز با کمترین مشکل مواجه شویم؛ همچنین تأمین اقلام و کالا‌های ضروری و پیش بینی پارکینگ در اطراف حرم مطهر رضوی نیز انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا