مشهد

آمار ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی، رشدی سینوسی و کند دارد

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمار‌های ابتلا به کرونا در کشور و در استان خراسان رضوی کمی افزایش دارد که البته شرایط مرگ و میر خوشبختانه همچنان کند است و در استان شاهد آمار‌های سینوسی هستیم.

 دکتر سید جواد حسینی اظهار کرد: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور کلی روند کاهشی دارد که از مردم می‌خواهیم این موضوع را جدی‌تر بگیرند.

وی با اشاره به زرد بودن وضعیت مشهد افزود: در خراسان رضوی ۲۱ شهرستان در وضعیت زرد، شش شهرستان در وضعیت نارنجی، چهار شهرستان در وضعیت آبی و متاسفانه دو شهرستان نیشابور و زبرخان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به احتمال ورود ویروس سرخک به خراسان رضوی با توجه به گسترش این بیماری در کشور همسایه‌ی شرقی ایران گفت: در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر پایگاه‌های سلامت و مراکز ویژه، ۲۷۰ مرکز جامع سلامت فعال است که از این تعداد تنها ۴۲ مرکز درگیر درمان بیماران مبتلا به کرونا است و سایر مراکز در وضعیت سفید قرار دارند.

وی از مردم خواست، با مراجعه به این مراکز بدون ترس از ابتلا به ویروس کرونا برای دریافت دز‌های مختلف واکسن کرونا و همچنین واکسن سرخک (کودکان ۱۲ تا ۱۸ ماه) اقدام کنند.

منبع: وبدا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا