مشهد

ابطال 5 هزار پروانه صنفی در مشهد/ اشتغال 400 هزار نفر در واحدهای صنفی

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه 5 هزار پروانه صنفی از ابتدای سال مورد ابطال قرار گرفته است، گفت: 400 هزار نفر در سطح شهر مشهد در واحدهای صنفی اشتغال دارند.

خبرگزاری فارس: ابطال 5 هزار پروانه صنفی در مشهد/ اشتغال 400 هزار نفر در واحدهای صنفی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود بنانژاد ظهر امروز در نشست خبری که در محل اتاق اصناف برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات مهمی است که رهبر انقلاب آن را مطرح کردند و باید گفت در این بخش نقش اصناف بسیار تأثیرگذار و مهم است.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی بحث ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: در سطح شهر مشهد تعداد واحدهای پروانه‌دار معتبر ما در سه دسته خلاصه می‌شود که در بخش توزیع 45 هزار و 571، خدماتی 29 هزار و 189 و در بخش تولید 14 هزار و 49 پروانه معتبر صادر شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع حدود 90 هزار پروانه معتبر در سطح شهر مشهد وجود دارد و مطابق برآورد ما بالغ بر 110 هزار واحد صنفی در سطح شهر مشهد در حال فعالیت هستند و چیزی حدود 20 هزار واحد هم هنوز پروانه دریافت نکرده‌اند و مشکلاتی داشته‌اند.

بنانژاد تصریح کرد: از ابتدای سال هزار پروانه برای واحدهای صنفی در بخش‌های توزیعی، خدماتی و تولیدی صادر شده است و با اصلاحاتی که در آئین‌نامه نظام صنفی صورت گرفته صدور پروانه راحت‌تر شده است و در نظر داریم تا 20 هزار واحد صنفی که هنوز نتوانسته‌اند پروانه بگیرند را به زیر چتر قانونی هدایت کنیم.

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه بدنه صنفی در عرض چند سال گذشته بزرگ شده به طوری که در بحث مجتمع‌های تجاری تازه ساخت صدها مغازه ایجاد شده است، یادآور شد: متوسط اشتغال در هر واحد صنفی 8.3 نفر بوده که 400 هزار نفر در سطح شهر مشهد اشتغال دارند و تنها یک میلیون نفر خانواده‌های اصناف است.

وی خاطرنشان کرد: در 10 ماهه گذشته حدود 3 هزار و 338 واحد صنفی در حوزه توزیعی، هزار و 149 واحد خدماتی و هزار و 98 واحد تولیدی مورد ابطال پروانه واقع شده‌اند.

بنانژاد تأکید کرد: 106 اتحادیه صنفی در سطح شهر مشهد داریم که این تعداد مدیریت 100 هزار واحد صنفی را بر عهده دارند و با توجه به تغییرات قانون در سال 92 ما 45 انتخابات در حوزه اتحادیه برگزار کردیم که تا پایان سال به 53 مورد می‌رسد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقامتی برجسته شهر مشهد، ادامه داد: با توجه به ظرفیت گردشگری مشهد مقدس، سالانه میزبان 27 میلیون زائر هستیم به عبارتی هر سه سال جمعیت کل کشور وارد مشهد می‌شوند؛ در این زمینه حدود 55 درصد واحدهای اقامتی کشور در مشهد مشغول به فعالیت هستند و با این رویکرد کارگروه زیارت را در اتاق انصاف ایجاد کردیم تا تمام مبحث‌های گردشگری و زیارتی شناسایی شوند.
 
رئیس اتاق اصناف مشهد تأکید کرد: با توجه به اهمیت صادرات و ظرفیت‌های جدیدی که شکل گرفته، رویکرد تازه‌ای در اتاق اصناف شکل گرفته که به موجب آن سه هیئت به کشورهای، تاجیکستان، هند و افغانستان سفر کرده‌اند تا از ظرفیت‌های آنها در اقدامات بهره‌گیری شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا