مشهد

اجرای عملیات مه پاشی 30 هزار اصله درخت در مشهد

 

index

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از مه پاشی 30 هزار اصله درخت در 30 مسیر اصلی در سطح شهر خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی هدف از این اقدام را اینگونه بیان کرد و گفت: برخی درختان به ویژه درختان چنار علیرغم آبیاری در فاصله زمانی مناسب، به دلیل برهم خوردن تعادل بین جذب آب توسط ریشه و دفع آن توسط برگ‌ها، خصوصا در گرمای شدید تابستان دچار خزان زودرس و یا حتی حالت سرخشکیدگی در درخت شده بودند که باعث بروز ظاهر نازیبا، ضعف درخت و کاهش دیر زیستی آنها می‌شود.
وی افزود: یکی از اقدام‌های مفیدی که می‌توان برای جلوگیری از خزان زود رس درختان انجام داد، حفظ و تامین رطوبت از دست رفته از طریق مه پاشی است بدین منظور درختان توسط دستگاه مه‌پاش آب به صورت ذرات بسیار ریز معلق مخلوط با هوای فشرده در محیط پیرامون درخت مه پاشی می‌شود
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: این دستگاه قادر است آب را به صورت ذرات بسیار ریز معلق مخلوط با هوا بر روی درختان و محیط پیرامون آنها مه پاشی کند که ضمن بهبود میکروکلیمای اطراف برگ‌ها و درون تاج درخت، در تلطیف هوای پیرامون نیز تاثیر به سزایی دارد.
سلامی افزود: همچنین می‌توانیم عناصر مفید غذایی و کودها را نیز با آب مخلوط کرده و به وسیله دستگاه مه پاش به صورت پودری بر روی درختان مه پاشی کرد.
وی گفت: بدین منظور این عملیات امسال در 30 مسیر و هر یک از این مسیرها به تعداد 20 مرتبه با فواصل 5 الی 6 روزه مه پاشی انجام شد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد به برنامه‌ریزی‌های این سازمان در راستای توسعه فضای سبز تاکید کرد و گفت: توسعه فضای سبز و کاشت درختان جدید، همگام با تغییرات اقلیمی و افت سطح آب‌های زیر زمینی امری ضروری است که با بهره‌گیری از شیوه‌های مدرن، درختان قدیمی شهر نیز که جزو سرمایه‌های بسیار با ارزش می‌باشند با این روش‌ها حفظ می‌گردند تا شهروندان از اثرات زیست محیطی آنها بهره ببرند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا