مشهد

استاندار خراسان رضوی از گرمخانه‌های ویژه افراد کارتن‌خواب در مشهد بازدید کرد

استاندار خراسان رضوی شامگاه شنبه سرد و یخ‌زده زمستانی به سراغ چندین گرمخانه در سطح کلانشهر مشهد رفت تا از نزدیک وضعیت مراکز جمع‌آوری و نگهداری شهروندان کارتن‌خواب را بررسی و مشکلات آن‌ها را رفع کند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدصادق معتمدیان در این چارچوب ساعاتی در مرکز نگهداری موقت معتادان متجاهر در ورزشگاه شهید مغنیه با ۱۹۵ زن معتاد متجاهر، در ورزشگاه میثاق محل نگهداری ۳۰۰ مرد معتاد متجاهر و همچنین سرای نجات‌یافتگان امیرالمومنین با ۱۶۰ شهروند مرد کارتن‌خواب حضور یافت و در گفتگو‌هایی صمیمانه با ساکنان موقت این مکانها، مشکلاتشان را جویا شد.

 


فرماندار مشهد، دبیر شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی و مدیرکل بهزیستی استان در جریان این بازدید‌ها استاندار خراسان رضوی را همراهی کردند.

معتمدیان ضمن گفتگو با معتادان نگهداری شده در این مکان‌ها که شب‌های سرد زمستانی جایی برای خواب ندارند در جریان مشکلات، کمبود‌ها و خواسته‌های آنان قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی همچنین در جریان این برنامه که فضایی صمیمانه و دوستانه بر آن حاکم بود، با چند نفر از ساکنان گرمخانه‌ها فوتبال دستی هم بازی کرد تا نشان دهد مسوولان نظام جمهوری اسلامی بطور خاص پیگیر بهبود شرایط زندگی ضعیف‌ترین اقشار آسیب‌دیده جامعه بوده و به طور عملی برای آن‌ها ارزش قائل هستند.

“اختصاص ۱۰۰ هزار عدد ماسک بهداشتی صورت به ساکنان این گرمخانه‌ها، تهیه مواد ضدعفونی مورد نیاز آن‌ها و رفع کمبود‌ها و چالش‌ها در ارائه خدمات” بخشی از دستورات فوری معتمدیان در جریان بازدید دشب بود.

اجرای “طرح ساماندهی افراد کارتن‌خواب در کلانشهر مشهد” یک ماه پیش با اعتبارات شهرداری مشهد در قالب الگوی مراکز ماده ۱۶ تا سقف دو هزار و ۵۰۰ نفر آغاز شده است.

تاکنون هزار و ۷۶۶ شهروند کارتن‌خواب با هماهنگی دادگستری خراسان رضوی توسط پلیس در مشهد جمع‌آوری و در هشت مرکز نگهداری موقت معتادان متجاهر ساماندهی شده‌اند. اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی مسوولیت نظارت بر حسن اجرای وظایف پیمانکاران مجری این طرح را بر عهده دارد.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد پیشتر از فعالیت هشت گرمخانه در سطح این کلانشهر و آماده‌سازی پنج گرمخانه دیگر خبر داده بود. گنجایش این گرمخانه‌ها ۸۲۰ نفرشب است.

دو گرمخانه سیار شامل دو دستگاه اتوبوس نیز برای استراحت و استفاده از محیط گرم در ساعات سرد برای افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب در مشهد در حال تدارک و راه‌اندازی است.

پذیرایی با غذای گرم و چای و ارائه خدمات اولیه پرستاری برای استفاده افراد کارتن‌خواب در گرمخانه‌های ثابت و سیار مشهد انجام می‌شود.

ورود و خروج افراد متقاضی استفاده از گرمخانه‌ها در این مکان‌ها اختیاری است.

حدود ۹ هزار معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در سطح استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی وجود دارند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 18 =

دکمه بازگشت به بالا