ایران

استفاده از ۲۸ پايگاه اطلاعاتي براي حذف يارانه ثروتمندان

 
 

وزير رفاه از ساماندهي 28 پايگاه اطلاعاتي براي حذف پردرآمدها از ليست يارانه بگيران خبر داد. وي با بيان اين که نامه 4 وزير يک نامه ساده بوده است، گفت: من نگران سهام کارگران در بورس هستم.

به گزارش فارس، ربيعي در رابطه با حذف يارانه پردرآمدها، با اشاره به اينکه از ابتدا قانون در يارانه اجرا نشده است، تصريح کرد: 28 پايگاه اطلاعاتي را در يک سال گذشته ساماندهي کرده ايم تا شاخص ها از جمله درآمد ، هزينه و دارايي در آزمون وسع قرار گيرد و ضريب آن گرفته شود و بر آن اساس، معيار حذف يارانه مشخص شود.

وي در توضيح شناسايي شاخص دارايي گفت: از پايگاه ثبت املاک ميزان سنجش دارايي مشخص مي شود اما به حساب بانکي سرکشي نمي کنيم. ربيعي آمار حذف يارانه بگيران تاکنون را 2 ميليون و 100 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از اين ميان 80 درصد شکايتي نداشته اند و از 20 درصد شکايت باقي مانده، بعد از توضيح چگونگي حذف، 10 درصد متقاعد شده اند، اما 10 درصد باقي مانده، مشکلاتشان (مانند داشتن بيماران صعب العلاج يا دانشجو و تحصيلکرده بيکار) را بيان کرده اند که به اين ترتيب يارانه مجدد برقرار شده است. وزير رفاه در عين حال تصريح کرد: براساس قانون مجلس بايد 6 ميليون نفر حذف شوند تا اين درآمد را به سمت اشتغال سوق دهيم.

وزير تعاون و رفاه اجتماعي در توضيح نامه 4 وزير نيز بيان کرد: اين نامه فوق العاده اي نبود و يک نامه بسيار ساده اي بود که از اين دست نامه ها در موضوعات مختلف زياد نوشته اند. بايد در نظر داشت که براي دستور رسيدگي از سوي رئيس جمهور بايد نامه کتبي ارسال شود. در اين نامه تنها از نقش 5 درصدي کل بورس در اقتصاد کشور سخن گفته ايم که ممکن است در 20 سال آينده با بحران مواجه شود و من نگران سهام کارگران در بورس هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا