مشهد

استفاده طلافروش‌ها از امکانات و تجهیزات به‌روز امنیتی ضروری است

928893_PhotoA

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس چالاکی عصر دیروز در نشست با صنف طلافروشان که در حسنیه زرگرهای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه نیروی انتظامی در سال‌های اخیر در مسائل امنیتی رویکرد پیشگیری از وقوع جرم بوده است و از پنج یا 6 سال اخیر این تحول به چشم آمده است که حتی‌الامکان جرمی اتفاق نیفتد.

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی بیان کرد: در بحث پیشگیری از جرایم عمدتا نقش مردم بسیار پررنگ است و همکاری مردم در راستای تحقق این موضوع می‌تواند بسیار مهم باشد.

چالاکی عنوان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین بخشی که بسیاری از جوامع به صورت تخصصی به آن وارد شده‌اند بحث امنیت است که در احادیث ما هم بسیار به آن اشاره شده است و در حال حاضر امنیت بستری است که مردم می‌توانند از دیگر نعمات الهی به راحتی استفاده نمایند.

وی یادآور شد: در زندگی امروزه امنیت و موارد مربوط به آن از مسائل مختلفی نشأت می‌گیرند و این مؤلفه‌ها خود به خود در نحوه و احراز امنیت به ایفای نقش می‌پردازند.

چالاکی افزود: رویکرد پلیس در سال‌های اخیر به سمت پیشگیری رفته و بیشترین بحث پلیس به سمت مردم است، مردم اگر در کنار پلیس باشند می‌توانند از بسیاری از جرایم پیشگیری کنند.

وی بیان کرد: صنف طلا فروشان یک صنف خاص هستند و باید خاص بودن خود را حفظ کنند و نمی‌توان اجازه داد که هر کس در هرکجا که بخواهد مبادرت به تاسیس طلافروشی کند و برای شروع این کار باید از یک سری از ضوابط پیروی کند.

چالاکی عنوان کرد: در حاشیه قرار گرفتن مغازه‌های طلافروشی کار درستی نیست و طلافروشی‌ها باید به صورت تجمیعی باشند زیرا این کار سبب بالا رفتن ضریب امنیت برای خود آنها می‌شود.

وی اظهار کرد: رویکرد بسیاری از اماکن و محله‌های شهر مشهد به سمت استفاده از نگهبان تمام وقت رفته است، آیا طلافروشان با این حجم نقدینگی باید عقب‌تر از بقیه صنف‌ها باشند. بنابر این در هر محله‌ای که طلافروشان مشغول به کار هستند باید حداقل از یک نگهبان به صورت ثابت استفاده کنند.

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی افزود: ما نمی‌توانیم همیشه یک پلیس به صورت ثابت در محل طلافروشی‌ها مستقر کنیم زیرا هیچ وقت امکانات ناجا با مسائلی که در جامعه وجود دارد همخوان نیست لذا طلافروشی‌ها می‌توانند با استفاده از موسساتی که تحت عنوان حفاظتی کار می‌کنند و تحت نظارت نیروی انتظامی هستند مبادرت به استخدام نگهبان نمایند.

وی عنوان کرد: این نگهبانان دوره‌های خاصی را طی کرده‌اند و هم استعلامات خاصی را پشت سر گذاشته‌اند و این نیروها زیر نظر کلانتری محل فعالیت می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی اظهار کرد: طلافروشی‌ها به دلیل حجم بالای نقدینگی که در مغازه خود دارند باید از امکانات و تجهیزات به روز امنیتی استفاده نمایند و از ورود سارقان به مغازه خود جلوگیری نمایند.

وی بیان کرد: ما در بحث تجهیز طلافروشان به وسائل دفاع شخصی هم وارد شده‌ایم و اگر کسی از طرف اتحادیه طلافروشان به ما معرفی شود تجهیزاتی از قبیل شوکر و افشانه فلفل به او واگذار می‌شود، اما ما باید در ابتدا به جای آن که فرد را مجهز کنیم محل را به امکانات پیشگیرانه مجهز نماییم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا