مشهد

افزایش 15 درصدی قیمت سبزیجات در ماه رمضان/ هندوانه ارزان می‌شود

خبرگزاری فارس: افزایش 15 درصدی قیمت سبزیجات در ماه رمضان/ هندوانه ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات مشهد با بیان اینکه برداشت محصول هندوانه قیمت آن را در بازار کاهش خواهد داد، از افزایش 15 درصدی قیمت سبزی در ماه رمضان خبر داد.

 

حسین مصدق  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص افزایش قیمت برخی میوه‌ها در بازار گفت: قیمت تمام میوه‌ها در بازار به جزء هندوانه مناسب است.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر قیمت هندوانه 50 درصد افزایش داشته است، علت افزایش قیمت هندوانه را کاهش عرضه و افزایش تقاضا عنوان کرد و افزود: با توجه به گرمی هوا و میل شدید مردم به خوردن هندوانه در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت این محصول بوده‌ایم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات مشهد با اشاره به اینکه هندوانه مورد نیاز 31 استان کشور تنها از دو استان هرمزگان و فارس تأمین می‌شود، گفت: در چند روز آینده با برداشت این محصول در خراسان شاهد کاهش قیمت هندوانه در بازار خواهیم بود.

مصدق با بیان اینکه طی چند روز آینده عرضه میوه فراوان‌تر و قیمت‌ها با کاهش بیشتری همراه خواهد بود، افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم هندوانه هزار تا هزار و 200 تومان در میادین میوه و تره‌بار و هزار و 600 تومان به صورت خرده‌فروشی است.

وی به کاهش قیمت سایر میوه‌ها در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر قیمت اکثر میوه‌ها خصوصاً میوه‌های سردرختی کاهش یافته است که پیش‌بینی می‌کنیم با افزایش عرضه به بازار، قیمت میوه‌های درختی در ماه مبارک رمضان کاهش جزئی داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات مشهد با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش عرضه میوه و تنوع محصولات قیمت میوه را متعادل و کیفیت میوه‌های موجود در بازار را مناسب دانست.

مصدق همچنین میانگین قیمت هر کیلوگرم سبزی در بازار را هزار و 500 تا 2 هزار تومان به صورت فله و 300 تا 400 تومان به صورت بسته‌بندی اعلام کرد.

وی قیمت سبزیجات در ماه مبارک رمضان را به میزان عرضه و تقاضا وابسته دانست و گفت: هرساله شاهد افزایش قیمت سبزیجات در اوایل ماه مبارک رمضان هستیم؛ امسال هم پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش 15 درصدی قیمت سبزی در ماه مبارک رمضان باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات مشهد در خصوص گران‌فروشی نیز گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه گران‌فروشی در بازار دیده نشده و چنانچه واحدهای فروش سطح شهر گران‌فروشی کنند سازمان بازرگانی با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

مصدق از شهروندان خواست هرگونه شکایت و گزارشی در خصوص گران‌فروشی‌ها را با دو شماره 37125448 و 37253705 به بازرسان اطلاع دهند تا به‌سرعت موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا