مشهد

تأسیس اولین هنرستان ایرانی‌اسلامی کشور در مشهد

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اخیرا هنرستان فنی و حرفه‌ای هنرهای ایرانی و اسلامی در ناحیه چهار مشهد تاسیس شده و آغاز به کار کرده است این هنرستان اولین هنرستان ایرانی و اسلامی است که در کشور تاسیس شده است.
رضا صابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با اشاره به اینکه «در سال گذشته۸۰ هزار دانش‌آموز در پایه نهم داشته‌ایم»، اظهار کرد: تاکنون ۲۸ درصد دانش‌آموزان در رشته تجربی، ۲۵ درصد در رشته انسانی و ۱۱ درصد در رشته ریاضی ثبت نام کرده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین ۲۱ درصد از دانش آموزان در شاخه کار و دانش و ۱۵ درصد  در رشته فنی و حرفه‌ای ثبت نام شده‌اند. 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در رشته تجربی ۱۶ هزار و ۶۰۸ نفر، در رشته انسانی۱۵ هزار و ۶۲ نفر و در رشته ریاضی۶۵۵۱ نفر ثبت نام داشته‌ایم.
صابری افزود: ۱۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز در شاخه کار ودانش و ۹ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز هم در شاخه فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده اند. 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از مجموع ۸۰ هزار دانش آموز پایه نهم در سال گذشته، تاکنون اطلاعات ثبت نام ۶۰ هزار نفر از آنان در سامانه سناد ثبت شده است. 
صابری تصریح کرد: در سال گذشته ۳۸ درصد از دانش‌آموزان استان در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و ۶۲ درصد در شاخه نظری تحصیل می‌کردند. در سال جاری و با توجه به اطلاعاتی که در سامانه سناد ثبت شده است ۳۶ درصد از دانش‌‌آموزان به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش و ۶۴ درصد به شاخه نظری رفته‌اند. البته پیش‌بینی می‌کنیم افرادی که تاکنون اطلاعات آنها در سامانه سناد ثبت نشده و همچنین دانش‌آموزان قبولی شهریور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ثبت نام کنند.
وی در خصوص برنامه توسعه متوازن رشته‌ها  یادآور شد: باید در پایان برنامه ششم توسعه تعداد دانش‌آموزانی که در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش و رشته های نظری تحصیل می‌کنند، برابر باشد. اگر بخواهیم به این هدف دست پیدا کنیم باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.
صابری ادامه داد: اگر بتوانیم در سال جاری  درصد دانش‌آموزانی که در فنی و حرفه‌ای و کار دانش تحصیل می کنند را به ۴۱ درصد برسانیم می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در پایان برنامه ششم توسعه تعداد دانش‌آموزانی که در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش و رشته های نظری تحصیل می‌کنند با یکدیگر برابر باشند. 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: خراسان رضوی از نظر تحصیل دانش‌آموزان در فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نسبت به میانگین کشوری در رتبه بالاتری قرار دارد این میانگین در سطح کشور ۳۴ درصدو در خراسان رضوی ۳۸ درصد است. 
تاسیس اولین هنرستان ایرانی‌اسلامی کشور در مشهد
وی  تصریح کرد: اخیرا هنرستان فنی و حرفه‌ای هنرهای ایرانی و اسلامی در ناحیه چهار مشهد تاسیس شده و آغاز به کار کرده است این هنرستان اولین هنرستان ایرانی و اسلامی است که در کشور تاسیس شده است. این هنرستان که از سال جاری دانش‌آموز می‌پذیرد رشته‌‌هایی همچون معماری، آئینه‌کاری، نگارگری، معماری داخلی و تراش سنگ‌های قیمتی دارد. 
صابری افزود: همچنین رشته‌های فوتوگرافیک و معماری داخلی از جمله رشته‌هایی جدیدی هستند که در سال جاری به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان اضافه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا