خراسان

تمرکز بر صنایع معدنی اولویت صنعت خراسان رضوی است

خبرگزاری فارس: تمرکز بر صنایع معدنی اولویت صنعت خراسان رضوی است

رئیس سازمان خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر لزوم استفاده از انرژی جوانان در حوزه تولید، فرآوری معادن و تمرکز بر صنایع معدنی را اولویت صنعت استان دانست.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، راضیه علیرضایی ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین باشگاه دانشگاهی خانه صنعت، معدن و تجارت استان که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: در استان خراسان رضوی 46 نوع ماده معدنی کشف‌ شده که اولویت صنعت ما معادن و صنایع معدنی استان و نیاز به روش‌هایی برای فرآوری و تجاری‌سازی این مواد معدنی است.

وی با بیان اینکه حدود 2 میلیارد و 600 میلیون تومان آهن ذخیره‌شده در استان شناسایی‌ شده است، افزود: 39 منطقه امیدبخش معدنی در استان شناسایی‌ شده است که زغال سنگ، باریت، مس و روی بیشترین مواد هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی کارآموزان به خانه صنعت، معدن و تجارت را جهت کارایی بهتر باشگاه بر عهده باشگاه گذاشته‌ایم تا مقدمه ورود دانشجویانی شود که علاقه‌مندی بیشتری دارند.

علیرضایی با تاکید بر اینکه باید نگاهمان را به دانشگاه اصلاح کنیم، گفت: مدیران باید از انرژی جوانان در حوزه تولید بیشتر استفاده کنند و با راه‌اندازی طرح‌های پایلوت دانشگاه کاربردی‌تر شود.

دانشگاه کلینیک درمانی صنعت است

در این مراسم همچنین رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان راه‌اندازی این باشگاه را اقدامی عملی در سال اقدام و عمل دانست و گفت: دانشجویان سرمایه‌های ملی کشور هستند و در همه کشورهای پیشرفته به دانشگاه و دانشجویان به عنوان ارزش ملی افتخار می‌کنند.

سیدحسن حسینی با بیان اینکه در کشور فقر دانش داریم تصریح کرد: اگر دانش مناسبی داشتیم تولید شکل می‌گرفت اما اکنون شاهدیم که صنایع و کارخانه‌ها نتوانستند خود را به‌روز کنند و تعطیل می‌شوند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کلینیک درمانی صنعت را دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالگرد افتتاح این باشگاه حداقل 5 عدد از پایان‌نامه‌ها وارد صنعت بشوند و سرآغاز حرکتی خوب و ماندگار در کشور باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا