مشهد

خبر خوش شهردار مشهد: سرنوشت نامعلوم ۱۴ پروژه شهری مشخص شد

شهردار مشهد گفت: در یک ماه گذشته با مساعدت دستگاه قضا مشکل ۱۰ ساله پایان‌کار نزدیک به یک میلیون مترمربع فضای سرپوشیده و زیربنا حل ‏و فصل شده است؛ امروز با افتخار می‌‏گوییم با هماهنگی خوبی که در مجموعه مدیریت استان وجود دارد، مشکلات ۱۴ پروژه‏‌ای که به گل نشسته بوده‌اند، حل شد.

 «سید عبدالله ارجائی» در آیین آغاز به کار شعب همیاران صلح شورا‌های حل اختلاف مستقر در بوستان‌‏ها و محلات شهر مشهد که با حضور اعضای شورای شهر و مسئولین استانی و شهری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز جوامع بشری را مورد سوال قرار داده این است که آیا باید ضوابط برای مردم باشد یا مردم برای ضوابط؟ آیا می‏‌شود درصدی از ضوابط را به نفع مردم تغییر داد؟ یا اینکه آیا می‌‏شود قوانینی که دارای منشا بشری هست را به نفع جوامع با اقتضائات زمان و مکان تغییر داد؟

وی افزود: گاهی حکمی منشا وحی دارد و نمی‌‏توان آن را تغییر داد، اما احکام دست‌‏ساخته و ضوابط ابلاغی توسط مقامات را می‏‌توان به نفع مردم تغییر داد؛ در شهر ترمیمی باید زمینه ارتکاب جرم کاهش پیدا کند و در گام بعدی به سمت صلح و سازش گام برداریم.

شهردار مشهد بیان کرد: گاهی اوقات قوانین افراد را به تله می‌‏اندازد و ضوابط و دستورالعمل‏‌ها در اجرا دست و پاگیر می‌‍‏شود که باید آن‏ها را اصلاح کنیم؛ امروز تمشیت امور در کشور با خودمان است و باید همه دست به دست یکدیگر دهیم و مانع‏‌زدایی کنیم، باعنایت آقای صادقی و رییس قوه قضائیه به مشهد، چند مشکل اساسی در حال حل‏ و فصل است که به زودی شاهد اثرات آن خواهیم بود.

ارجائی خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته با مساعدت دستگاه قضایی نزدیک به یک میلیون مترمربع فضای سرپوشیده و زیربنایی که به‌طور متوسط حدود ۱۰ سال مشکل پایان‌کار داشته‌اند، حل‏ وفصل شده است. امروز با افتخار می‌‏گوییم با هماهنگی خوبی که در مجموعه مدیریت استان وجود دارد، مشکلات ۱۴ پروژه‌‏ای که به گل نشسته بوده‌اند، حل و فصل شده است.

وی اضافه کرد: شهر ترمیمی باید چنین مشکلاتی را حل و مانع‏‌زدایی کند و در گام دوم به‌دنبال صلح و سازش باشد، تعداد پرونده‌‏های دستگاه قضا زیاد است و نسبت پرونده به جمعیت بالا است.

رویکرد شهر ترمیمی به سمت مردم و متخصصین رفته است

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط‏زیست شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم گفت: انجام کار مردم به وسیله مردم مهم است، رویکرد شهر ترمیمی به سمت مردم و متخصصین رفته است.
حسن کریمدادی اظهار کرد: انجام کار مردم به وسیله مردم مهم است، رویکرد شهر ترمیمی به سمت مردم و متخصصین رفته است.

وی ادامه داد: شورای ششم از ابتدای فعالیت خود اقدامات زیادی انجام داده است؛ در حوزه جمع‌‏آوری پسماند، سامانه سیمپ در تاریخ ۱۵ مرداد ماه ۳۰ هزار عضو داشت، اما با شروع مدیریت جدید، این میزان به ۹۰ هزار عضو رسیده که افتخاری برای شهر است؛ اگر مردم همکاری کنند می‌‏توانیم در راستای زیباسازی چهره شهر، زباله‌‏گرد‌ها را به مرور جمع‌‏آوری کنیم در زمینه تخلفات ساختمانی نیز باید فرهنگ‏سازی شود، زیرا نزاع‏‌های آینده ما در حاشیه‌‏شهر، مساله پارکینگ خواهد بود.

رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت، سلامت و محیط‏زیست شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: درخواست آقای شهردار از شورای شهر این است که سهم شهرداری از زباله خشک شهری که ۱۵ درصد است را به پنج درصد تغییر دهیم که اتفاق خوبی است.

استفاده از ظرفیت‌های محلات به منظور رفع جرایم شهری

مدیر پروژه شهر ترمیمی شهرداری مشهد گفت: امروز ۱۵ شعبه حل اختلاف را در محلات مشهد و بوستان‏‌های شهری راه‌‏اندازی کرده‌ایم تا برای رفع جرایم شهری از ظرفیت‌های محلات استفاده کنیم.
جعفر سروی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‏‌های محلی برای رفع جرایم دارای خط باریکی به نام علم است؛ در راستای کاهش و کنترل جرایم شهری و استفاده از ظرفیت‏‌های محلی، طرح شعب همیاران صلح شورا‌های حل اختلاف مستقر در بوستان‏‌ها و محلات مشهد کلید خورد.

وی افزود: تدوین فرآیند شناسایی جامعه هدف یک‏سال زمان برد و امروز ۱۵ شعبه حل اختلاف را در محلات مشهد و بوستان‏‌های شهری راه‌‏اندازی کرده‌ایم.

مدیر پروژه شهر ترمیمی شهرداری مشهد بیان کرد: خدا را شکر می‌‏کنم که عمرم در این مسیر گذشت و باعث تاسف بود که چرا تاکنون مدیریت شهری خود را از این ظرفیت عظیم محروم کرده است؛ خوشبختانه شهردار مشهد به این موضوعات علاقه‏‌مند هستند و امیدوارم این طرح با قوت و شدت ادامه پیدا کند.

با محوریت مردم، آنان را در حل مشکلات و نزاع‌‏ها دخالت دهیم

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: باید با محوریت مردم، آنان را در حل مشکلات و نزاع‌‏ها دخالت دهیم؛ اقدامات مشهد در زمینه شهر ترمیمی بسیار خوب است و تعامل بسیار خوبی میان دستگاه‌‏ها و مردم وجود دارد.

غلام‏علی صادقی در آیین آغاز به کار شعب همیاران صلح شورا‌های حل اختلاف مستقر در بوستان‌‏ها و محلات مشهد که با حضور شهردار مشهد، اعضای شورای شهر و مسئولین استانی و شهری برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت شهری و شورای شهر برنامه‏‌های خوبی برای ارائه خدمات بهتر و آسان به شهروندان دارند؛ هدف دستگاه قضا در سطح ملی و استانی کمک به همه مجموعه‏‌هایی است که قصد خدمت به مردم را دارند.

وی افزود: گاهی اختلاس‏‌ها و تصرفات غیرقانونی اموال دولت توسط مسئولین بسیار بزرگ‌‏نمایی می‏‌شود، انصافا در قیاس با بسیاری از کشورها، پرونده‌‏هایی که مربوط به جرایم کارکنان دولت می‏‌شود بسیار ناچیز است.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: از همه دست‏‌اندرکاران پروژه شهر ترمیمی تشکر می‏‌کنم، زیرا خوب است که اختلافات محلی توسط مردم، معتمدین و افراد متدین که در راس آن روحانیت هستند، برطرف شود.

صادقی خاطرنشان کرد: باید با محوریت مردم، آنان را در حل مشکلات و نزاع‌‏ها دخالت دهیم؛ اقدامات مشهد در زمینه شهر ترمیمی بسیار خوب است و تعامل بسیار خوبی میان دستگاه‌‏ها و مردم وجود دارد.

منبع:پایگاه اطلاع‌‏رسانی شهرداری مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا