مشهد

رکوردشکنی مدیریت‌شهری مشهد در خرید اتوبوس

سازمان اتوبوس رانی مشهد امسال (۱۴۰۱) سیصد اتوبوس و میدل باس را به این ناوگان می‌افزاید.

 شهرآرانیوز؛ از اقدامات اولویت دار مدیریت شهری مشهد در دوره ششم فعالیتش، نوسازی و افزایش تعداد ناوگان اتوبوس رانی مشهد است. در این دوره، علاوه بر اینکه قرار است اولین بار در مشهد از خودرو‌های میدل باس استفاده شود، قرارداد‌های مختلفی هم برای خرید اتوبوس درحال انعقاد است؛ قرارداد‌هایی که یکی از آن‌ها را شهردار در دیدار با فرماندهان انتظامی مشهد شرح و از امضای قرارداد خرید ۱۳۹ دستگاه اتوبوس جدید برای این شهر خبر داد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی هم در این راستا اعلام کرده است که امضای قرارداد‌های جدید و خرید و بهره برداری از این اتوبوس‌ها در بازه یک و نیم ساله، رکورد خرید اتوبوس در این زمان را در همه دوره‌های مدیریت شهری خواهد شکست.

علی اصغر نیشابوری در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت انعقاد قرارداد‌های جدید خرید اتوبوس و میدل باس گفت: در اسفند پارسال قرارداد جدید خرید ۱۳۹ دستگاه اتوبوس منعقد شده است. این تعداد اتوبوس سهمیه‌ای است که دولت به شهر مشهد اختصاص داده است و شهرداری هم در همان اسفند پیش پرداخت قرارداد و به نوعی سهم ۲۹ درصدی اش را برای خرید این اتوبوس‌ها پرداخت کرده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد افزود: براساس قراردادی که وزارت کشور منعقد کرده، قرار است این ۱۳۹ دستگاه اتوبوس جدید تا پایان سال به شهرداری مشهد تحویل داده و در خطوط اتوبوس رانی به کارگیری شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر قرارداد خرید ۱۳۹ دستگاه اتوبوس جدید، امسال برنامه داریم اتوبوس‌های دیگر و میدل باس هم برای مشهد بخریم، تصریح کرد: اکنون لایحه خرید این اتوبوس‌ها و میدل باس‌ها در شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده و تا چند روز آینده می‌توان اطلاعات دقیق تری از چگونگی خرید آن اعلام کرد.

نیشابوری ادامه داد: براساس برنامه ریزی، برنامه مدیریت شهری بر این است که با احتساب قرارداد خرید ۱۳۹ دستگاه اتوبوس سهمیه دولتی، در مجموع ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس را تحویل بگیرد و از آن‌ها بهره برداری کند.

وی با بیان اینکه با به کارگیری این اتوبوس‌ها از میانگین عمر ناوگان اتوبوس رانی مشهد کاسته خواهد شد، تصریح کرد: اکنون ۱۷۸۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس فعال در خطوط ما درحال خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه رضوی هستند که از این تعداد ۴۰۰ دستگاه مینی بوس و ۱۳۸۰ دستگاه اتوبوس است.

اما از مجموع کل ناوگان ۸۳۰ دستگاه اتوبوس فعال ما فرسوده محسوب می‌شود و عمر ناوگان هم ۵/۹ سال است. با خرید و تحویل گرفتن اتوبوس‌ها و میدل باس‌های جدید، این خودرو‌های نو جایگزین ناوگان فرسوده ما خواهند شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد افزود: در همه قرارداد‌های خرید اتوبوس و میدل باس به موضوع مناسب سازی ناوگان توجه خواهد شد، به شکلی که همه خودرو‌هایی که قرار است خریده شود، کف کوتاه، بدون پله و دارای رمپ ویژه معلولان است.

نیشابوری در ادامه به مقایسه خرید اتوبوس در دوره ششم و پنجم مدیریت شهری پرداخت و گفت: در چهار سال دوره پنجم مدیریت شهری مشهد، در مجموع ۱۸۳ دستگاه اتوبوس خریده شد، اما در شش ماه دوم پارسال و با روی کارآمدن شورای اسلامی ششم و شروع به کار دوره جدید مدیریت شهری مشهد، ۸۳ دستگاه اتوبوس خریده شده‌است.

امسال نیز با خرید ۱۳۹ دستگاه اتوبوس دیگر، از مجموع کل اتوبوس‌های خریده شده در دوره پنجم عبور خواهیم کرد. وی افزود: با احتساب برنامه خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس تا پایان امسال و به کارگیری ۸۳ دستگاه اتوبوس در سال گذشته، در بازه‌ای یک ونیم ساله ۳۳۳ دستگاه اتوبوس و میدل باس نو در خطوط اتوبوس رانی مشهد به کارگیری خواهد شد که این عدد در این زمان رکوردی بی نظیر در همه دوره‌های مدیریت شهری مشهد محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا