مشهد

عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن مشهد ـ تهران آغاز شد

عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن مشهد ـ تهران و افتتاح همزمان پروژه‌های ریلی و هوشمندسازی قطارها با حضور رئیس جمهور در خراسان رضوی آغاز شد.

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن مشهد ـ تهران آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن مشهد ـ تهران و مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های ریلی و هوشمندسازی قطارها در خراسان رضوی آغاز شد.

در این مراسم که به صورت متمرکز در ایستگاه راه‌آهن مشهد در حال برگزاری است، عملیات اجرایی فاز دوم افزایش ظرفیت راه‌آهن ـ تهران مشهد آغاز شد و فاز نخست این طرح مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بر این اساس فاز نخست افزایش ظرفیت تهران ـ مشهد با اعتبار 3 هزار میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی فاز دوم با اعتبار 100 هزار میلیارد ریال آغاز شد.

برقی‌سازی قطار مشهد ـ تهران نیز در راستای افزایش سرعت 200 کیلومتر در ساعت و همچنین افزایش ایمنی در 50 ایستگاه به طول 26 کیلومتر اجرا شده است، همچنین کابل‌کشی در مسیر تهران ـ مشهد برای برق‌رسانی به تجهیزات بلاک میانی و کابل‌کشی فیبر نوری برای تبادل ایستگاه‌ها با تجهیزات فوق پیشرفته انجام شده است.

در مراسم امروز پروژه برقی‌سازی قطار مشهد ـ تهران با ظرفیت جابجایی 35 میلیون نفر و 10 میلیون تن بار در سال با اعتبار 2 میلیارد دلار در مدت 42 ماهه آغاز و طرح توسعه و افزایش ظرفیت قطار مشهد با هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد، همچنین افتتاح طرح هوشمندسازی و ترانس‌بندی راه‌آهن مشهد ـ تهران با اعتبار 2 هزار میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا