خراسان

فروکش تدریجی شمار مبتلایان سرپایی کرونا در خراسان رضوی

ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند کنونی ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی در “بخش سرپایی” با شیبی کند در حال کاهش است.

دکتر مهدی قلیان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسیهای صورت گرفته، توقف افزایش تعداد بیماران کووید ۱۹ در خراسان رضوی ظرف هفته پیش حاصل شده است.

وی ادامه داد: آمار بستری شدگان جدید کرونایی نیز در همین مدت ۹۰۰ نفر به ۷۵۰ نفر در روز کاهش یافته است. 
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر روند تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان رضوی ظرف هفته‌های آتی ادامه یابد، می‌توان ادعا نمود که این استان قله پنجمین موج اوجگیری طغیان ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است. 
وی افزود: با این وجود رسوب بیماران بدحال کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی افزایش یافته است. 
دکتر قلیان در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشکل احتمالی برای هفته آتی در این استان کمبود تختهای بیمارستانی مراقبتهای ویژه با توجه به افزایش بیماران بدحال کرونایی خواهد بود.

وی ادامه داد: البته امیدواریم طبق قول وزیر پیشین بهداشت در سفر اخیرش به مشهد، تجهیز بیمارستانهای این کلانشهر به ۱۰۰ دستگاه تخت آی.سی.یو جدید تحقق یابد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به شبانه‌روزی شدن فعالیت ۵۰ درصد مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مشهد اشاره و بیان کرد: ۱۱ مرکز منتخب خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در بخش پذیرش بیماران سرپایی هم‌اینک به صورت ۲۴ ساعته در این کلانشهر فعالیت دارند. 
وی گفت: مشکل کمبود اکسیژن در مشهد و خراسان رضوی نیز با دستور استاندار خراسان رضوی، حمایت سازمانها، نهادها و همکاری نیروهای نظامی و امنیتی برطرف شده است.

۲۷ شهرستان از مجموع ۳۳ گانه شهرستانهای استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در شرایط زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۷۹۶ هزار و ۳۷۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۰۴ هزار و ۲۲ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین چهار میلیون ۲۰ هزار و ۸۴۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۳۵۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۱۷ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۷۸۵ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و شش میلیون و ۹۰۰ هزار و ۸۳۴ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۲۴ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۱۹ دوز رسیده است.

“پاندمی کرونا” در سطح جهان ۲۱۴ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۸۵۶ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۴۶۹ هزار و ۴۶۹  نفر را گرفته است. ۱۹۱ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۸۶۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۸ میلیون ۹۶۸ هزار ۹۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۴۸ هزار و ۱۶۱ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه یازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا